מהומות במצרים; מורסי: "העימותים יובילו לתוהו ובוהו"

הרחוב המצרי מתחיל שוב להתעורר, כשהלילה נהרגו שני מפגינים ויותר ממאה נפצעו בהפגנות שהתקיימו בעיר מנסורה שמצפון לקהיר

מתיחות שיא במצרים במלאת שנה לכהונתו של הנשיא מוחמד מורסי: שני מפגינים נהרגו ויותר ממאה נפצעו הלילה (ד') בהתפרעויות בין תומכיו של מורסי לבין מתנגדיו בעיר מנסורה שמצפון לקהיר. למרות שהצפי היה שהמהומות יתחילו רק בשבוע הבא, ההתפרעויות אירעו כבר היום. הלילה נאם מורסי בניסיון להרגיע את הרוחות, ואמר כי "העימותים במדינה עלולים לגרום לתוהו ובוהו".

"נעשו טעויות", פתח הנשיא המצרי את דבריו, "ולא מן הנמנע שיש לתקן אותן. אנו עומדים מול אתגרים רבים וכל שאני מבקש זה לקיים הידברות בנושאים הללו".

עוד הוסיף הנשיא האסלאמיסטי, כי "אנו המצרים יכולים להתגבר על משברים אלו. אני עומד לפניכם כאזרח מצרי מן השורה ומדבר אליכם בכנות". לדבריו, המהפכה היא של כלל אזרחי המדינה ו"כדי להשלימה, צריך לבצע רפורמות רציניות וליישם פתרונות בלתי-קונבנציונאליים".

בדבריו, הפנה מורסי אצבע מאשימה כלפי מתנגדיו וכלפי "אויבי המדינה", שלשיטתו "חיבלו בדמוקרטיה", אך מבלי לפרט מיהם אותם אויבים."ישנם כאלה שמבקשים להחזיר את הדברים אחורה - לתקופה של שחיתות", ציין הנשיא. "אויבינו לא מחמיצים אף הזדמנות כדי להרוס את הנסיונות לקדם את מצרים. לצערי, החליטו חלקים בציבור לערער על תוצאות הבחירות".

בינתיים, ההמונים אוגרים מזון ודלק מחשש למחסור במסגרת היערכות להפגנות מיליונים בדרישה להדיח את מורסי מכסאו.