כחלון: "הייתי משנה את התקציב, אחזור בבחירות הבאות"

שר התקשורת והרווחה לשעבר בראיון לגלי צה"ל: "אם הייתי צריך להחליט אם לקחת לילד את החלב מהמקרר או לקחת עוד מס מהעשירים, הייתי לוקח מהעשירים"

שר התקשורת והרווחה לשעבר משה כחלון התראיין הבוקר לגלי צה"ל ואמר כי "לא התלבטתי בנוגע לפרישה מהחיים הפוליטיים. החלטתי לקחת פסק זמן ואכן זה קורה למרות שהרבה מאוד אנשים חשבו אחרת".

"אמרתי שלא אכהן בקדנציה הקרובה בשום תפקיד פוליטי, ואני לא מתכוון לכהן. אני מתכוון מבחירות לבחירות. אם יהיו מחר בחירות אז אני מתכוון לחזור".

- אתה בהכרח מתייחס לליכוד?

"אני ליכודניק. עובר משבר על הליכוד בימים אלה. אני פעיל אבל משלם מס למפלגה. אם יקרו דברים קיצוניים אני לא אהיה שם אבל כרגע אני חלק מהליכוד".

- מה יעשה המכון?

"המכון יתעסק בדיור, רפורמה בבנקאות ומסוי. האמת שלא צריך מכון, לכל נושא יש פתרונות ורעיונות, אבל לא מטפלים בזה. הכל ידוע, אבל צריך לבצע. אם אדם מקבל ירושה של 10 מיליון שקל אז לא יקרה שום דבר אם הוא ישלם לחברה כמה מיליונים כמס ירושה".

כחלון יעמוד בראש מרכז חדש ("המכון לרפורמות במימשל, כלכלה ומנהיגות") שיקדם פתרונות יצירתיים לבעיות יוקר המחייה של מדינת ישראל במכללה האקדמית נתניה. בהודעה שפורסמה נמסר כי כחלון יכהן כיו"ר המרכז ויפעל על מנת לקדם "רפורמות חברתיות כלכליות בחברה הישראלית תוך הסתכלות כוללת על המדיניות הציבורית הנכונה למען אזרחי ישראל ולמען הכלכלה הישראלית".

עוד אומר כחלון כי "התוכניות בעצם מוכנות. גם כשהגעתי למשרד התקשורת התוכניות היו מוכנות ורק היה צריך להוציא לפועל, רק שינינו קצת".

- היית אמור להתמנות לראש מינהל מקרקעי ישראל וזה לא קרה בסוף.

"נכון. ראש הממשלה הודיע לי שבגלל אילוצים קואליציוניים זה לא יקרה. אני מבין ומקבל את זה וממשיך קדימה. לי מאוד הפריע הביורוקרטיה במינהל, 13 שנה עד שאפשר לבנות באזור מסוים, אבל לא קרה שהתמניתי וממשיכים הלאה".

- כשאתה מסתכל על ההתרחשות בליכוד, איך אתה רואה את זה?

"יש פה משבר מנהיגות בליכוד. הליכוד תמיד היה מפלגה עממית, נותר איזה נתק בשנים האחרונות ואין לי ספק שיידעו לשקם את זה. זה קרה כמה פעמים בעבר".

- אתה לא חושש לאכזב את האנשים שראו בך תקווה?

"לא. אני ממשיך לפעול למען הציבור והחברה במסגרת אחרת. זה לא חייב להיות במסגרת פוליטית".

- מה אתה אומר על התקציב של לפיד?

"זה תקציב של המדינה. אני הייתי משנה דברים בתקציב. אם הייתי צריך להחליט אם לקחת לילד את החלב מהמקרר או לקחת עוד מס מהעשירים, הייתי לוקח מהעשירים. ידעתי שיש בור כזה של כ-40 מיליארד שקל בתקציב".

- יש אופציה למפלגה חדשה בראשותך עוד כשנתיים?

"זה לא על הפרק כרגע. אני במקום אחר. ברגע שיתקיימו בחירות אני אקח בהם חלק, ברמת וודאות של כמעט 100%, אני אחזור".