הגולש שהצליח לעצבן את יאיר לפיד בפייסבוק

טוני לברוב הצליח לעצבן את לפיד בפייסבוק: "הבטחת להתנגד למאגר הביומטרי. מה קרה? האנטי-פופוליזם בוער בך חזק בימים אלה, הא?"

מבוכה ליאיר לפיד, יו"ר מפלגת יש עתיד: ביקורת שהופנתה היום (ה') כלפי לפיד בפייסבוק בדבר הבטחתו לפני הבחירות להתנגד להקמת המאגר הביומטרי גררה הכחשה נמרצת מצד לפיד, אולם חיפוש פשוט באינטרנט מראה שלפני הבחירות הבטיחה מפלגת יש עתיד להתנגד למאגר הביומטרי.

"תקן אותי אם אני טועה", כתב טוני לברוב ללפיד, "אבל הבטחת להתנגד למאגר הביומטרי. מה קרה? האנטי-פופוליזם בוער בך חזק בימים אלה, הא? איך זה מרגיש המעבר הזה מחולצה שחורה ומגפון ביד, שעה שאתה מזיע עם אלפי המפגינים בכיכרות, לחליפה שחורה וחיוך מבטיח לשווא ומדושן? האם החולצה המגפון והצעדה שלך הייתה תחפושת או שמא מה שאתה עושה עכשיו הוא המשחק?".

לפיד לא נשאר חייב והשיב ללברוב בזו הלשון: "לך טוני, חפש וחפש, עם פנס ומימיה, ותגיד לי אם תמצא מקום אחד שבו התנגדתי למאגר הביומטרי... לא יילך, כל הנסיון הזה לטעון שהפרתי הבטחות שמעולם לא הבטחתי, פשוט לא יילך".

לפיד ביומטרי
 לפיד ביומטרי

אלא שכאמור, חיפוש פשוט בגוגל מראה כי מפלגת יש עתיד אכן התנגדה למאגר הביומטרי לפני הבחירות, בניגוד גמור למה שאמר היום לפיד. בכתבה שפורסמה באתר חדשות ערוץ 2 תחת הכותרת "איזו מפלגה נגד חוק 'האח הגדול'?" ב-25 בדצמבר, הביעה מפלגת יש עתיד התנגדות למאגר הביומטרי.

יתרה מכך, באתר איגוד האינטרנט הישראלי מובאת התגובה המלאה של יש עתיד למאגר הביומטרי, מינואר 2013, ערב הבחירות: "מפלגת 'יש עתיד' מתנגדת להקמתו של מאגר ביומטרי. הסכנה הנשקפת לפרטיותם ולביטחונם של אזרחי ישראל כתוצאה מפריצה אפשרית - שאירעה בעבר - במאגרי נתונים של הממשלה, ונפילתם של הנתונים בידי גורמים עוינים אינה מצדיקה מאגר ביומטרי, שאת המטרות להקמתו ניתן להשיג גם באמצעים אחרים".

התגובות ברשת לא איחרו לבוא. בדף הפייסבוק "יאיר, כנראה שכן צריך להוציא תעודת בגרות", שם מובעת התנגדות חריפה ללפיד, נכתבו תגובות בגנות לפיד כגון: "כל הנסיון הזה לטעון שהוא מעולם לא הבטיח הבטחות שהוא מפר, פשוט לא יילך"; "נו מה אתם רוצים... כתוב שם ש'יש עתיד' מתנגדים לזה, לא יאיר לפיד. בא לי לבכות"; "הי, זה לא חוכמה - הוא אמר פנס ומימיה, לא גוגל"; "אל תבלבל אותו עם עובדות.... הוא יודע לקרוא בכלל יאיר??"

מלשכת שר האוצר נמסר: "העמדה שהביע לפיד היא עמדתו האישית והסיעה לא הפעילה בעניין משמעת סיעתית".