הדולר היציג נחלש בכ-0.8% ל-3.61 ש'; "לחצים לתיסוף השקל"

האירו היציג נחלש בכ-0.6% ל-4.719 שקלים ■ הדולר מתחזק מול המטבעות המרכזיים בעולם ונסחר מול האירו סביב 1.3 דולרים; הין היפני נחלש מול הדולר ותרם לעליות חדות באסיה

המסחר במט"ח התאפיין היום (ו') בתנודתיות חדה שבסופה השקל התחזק מול המטבעות המרכזיים. הדולר נחלש מול המטבע המקומי בכ-0.8% ושערו היציג נקבע על 3.618 שקלים. האירו היציג נחלש בכ-0.6% ונקבע על 4.719 שקלים. בעולם, הדולר מתחזק ונסחר מול האירו סביב 1.3 דולרים לאירו. הין היפני נחלש מול הדולר ונסחר סביב 99 ין לדולר.

המסחר בבורסות אסיה התנהל בעליות חדות, הן בעקבות היחלשות המטבע היפני, והן בעקבות נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו אתמול בארה"ב והיום ביפן. גם בורסות אירופה נסחרות בעליות והחוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על פתיחה חיובית. אתמול ננעל המסחר בעליות שערים, כאשר כיוון המסחר הושפע, בין היתר, מדבריו של יו"ר שלוחת ה'פד' בניו-יורק וויליאם דאדלי שאמר כי הבנק המרכזי עשוי להרחיב את רכישות האג"ח אם היעדים הכלכליים לא יושגו.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירה השבועית שפרסמו כי המסחר במט"ח התנהל בשבוע החולף במגמה מעורבת, בעיקר מול המטבע האמריקאי. כך, שערו של הדולר, אשר תיקן בסוף השבוע שעבר בחדות כלפי מעלה, נסחר בתנודתיות במהלך השבוע הנוכחי ואף חצה את רף ה- 3.6 שקל כלפי מטה במהלך המסחר היומי. עוד השפיעה על המסחר בשוק המט"ח ההודעה בדבר מינויו של הנגיד הבא, פרופ' יעקב פרנקל, אשר התנגד בעבר להתערבות בנקים מרכזיים בשוקי המט"ח. בסיכום שבועי רשם הדולר עלייה של כ- 0.5%.

"המשך תנועות ההון הנכנסות, באם יחולו, בשילוב השפעת תחילת הפקת הגז בישראל צפויות להביא ללחצים לתיסוף שערו של השקל. בנוסף, משקל רב בשוק מטבע החוץ יינתן למדיניות בה ינקוט הנגיד החדש עת ייכנס לתפקידו", מציינים בלאומי.