בלאומי ממליצים: מניות "תמר" - עוגן בתיק ההשקעות

כלכלני בנק לאומי מסכמים את שבוע המסחר בשוק ההון ומספקים מספר המלצות ■ לגבי סקטור הביומד: כלכלני הבנק מזהירים מפני השקעה ישירה וממליצים להיחשף אליו באמצעות מכשירים עוקבי מדד, המפזרים את רמת הסיכון

כלכלני בנק לאומי מסכמים את השבוע בשוק ההון ומעריכים בסקירה שפרסמו כי המגמה בבורסה תושפע בטווח הקצר מהמגמות ונתוני המאקרו בארה"ב. בלאומי מציינים כי גם מדיניות הריבית של הנגיד הנכנס יעקב פרנקל תשפיע על תיאבון המשקיעים לסיכון וממליצים להחזיק במניות "תמר" כעוגן בתיק ההשקעות.

כלכלני לאומי מסכמים את שבוע המסחר ומצייני כי הודעת הבנק המרכזי של ארה"ב בדבר אסטרטגיית היציאה ממדיניות ההרחבה הכמותית היוותה את הגורם המרכזי למגמה השלילית במסחר. בעקבות הירידות, חצה מדד המעו"ף את רף ה- 1200 כלפי מטה לראשונה מאז סוף אפריל האחרון.

לגבי סקטור הגז, בלאומי התייחסו לעובדה כי השותפות בבלוק 12 שבקפריסין חתמו על מזכר עקרונות לא מחייב לניהול מו"מ עם ממשלת קפריסין באשר להקמת מתקן הנזלת גז. זאת, ברקע להודעת רוה"מ על מכסת יצוא גז של 40%. "השפעתה החיובית של ידיעה זו לא הצליחה לקזז את השפעת הסנטימנט השלילי בשוק וחוסר הודאות באשר לסוגית המיסוי המעיב על הענף. כך שבסיכום שבועי רשם הענף ירידות שערים", נכתב בסקירה.

"להערכתנו, רמת המחירים הנמוכה במרבית חברות הענף אשר כבר מגלמת את אי הודאות הגבוהה, תזרים המזומנים המתקבל מתמר והיותו של הסקטור מושפע פחות מהמתרחש בזירה המאקרו כלכלית העולמית תומכים בהחזקה במניות הסקטור כ'עוגן' בתיקי ההשקעה", טוענים בלאומי.

ומה לגבי סקטור הביומד הלוהט? בלאומי טוענים כי הסקטור "נסחר במנותק מהמתרחש בשווקים ובהתאם להתקדמות החברות בשלבי הפיתוח, רישום פטנטנים, יצירת שיתופי פעולה והשגת אישורים רגולטורים לשיווק תרופות". עם זאת, כלכלני הבנק מציינים כי מדובר במניות בעלות סיכון גבוה ותנודתיות חדה ולכן לא ממליצים להיחשף אליו באמצעות השקעה ישירה במניות אלא באמצעות מכשירים עוקבי מדד, המפזרים את רמת הסיכון הגבוהה בין מספר חברות.

כאמור, בלאומי מעריכים כי "בטווח הקצר המסחר בשוק המקומי יושפע בעיקר מהמגמה מעבר לים. זו סביר שתתנהל על רקע פרסום נתוני מאקרו בארה"ב. עוד ישפיע האופן בו יתפסו המשקיעים את השלכתם של אלו על אסטרטגית היציאה ממדיניות ההרחבה הכמותית. בהמשך, מדיניות הנגיד החדש באשר לשיעור הריבית במשק, צפויה להשפיע על אטרקטיביות ההשקעה בבורסת ת"א ועל תיאבון הסיכון של המשקיעים".