"שולה" מנגה נפגשת עם שכטר ממאדים על בימת אנסמבל בת שבע

נשיות מתלבטת וגבריות מתפרצת נפגשים על בימת אנסמבל בת שבע, ביצירות של דניאל אגמי וחופש שכטר

המופע החדש של אנסמבל בת שבע מחבר עולמות קרובים ורחוקים, חוצה תרבויות וחוזר הביתה. אחראים לכך היוצרים - דניאל אגמי ועופר שכטר - שני רקדנים שפרחו ופרצו מלהקת בת שבע לעולם הגדול, היא ללוס-אנג'לס והוא ללונדון. כעת שבים לכור מחצבתם עם יצירות מקוריות, המבטאות יותר מכול את הקולות החדשים הרוחשים בקרב יוצרים צעירים ומובילים במחול כיום.

חופש שכטר, רקדן-כוריאוגרף ומוזיקאי ישראלי שגדל בירושלים ורקד בבת שבע, יצא ללמוד קצב בפריז ועבר לרקוד בלונדון לפני יותר מעשור. שם הקים להקה משלו וכבש את זירת המחול בסערה. אחרי שבשנה שעברה נדחתה תוכנית להעלות יצירה חדשה שלו (ובמקומה העלתה שרון אייל את "העבודה של חופש", על שמו) הוא חוזר כעת לאנסמבל בת שבע, עם יצירתו "uprising" ("התקוממות" או "מחאה" בתרגום לעברית).

למרות האקטואליות העולה מהכותרת, שכטר יצר את המחול בשנת 2006, הרחק מכאן, לרקדני להקתו בבריטניה (www.hofesh.co.uk/company). בארץ הועלתה היצירה לראשונה ב-2008 במסגרת תל-אביב דאנס, וכעת היא משולבת לראשונה בערב מופע של אנסמבל בת שבע.

ביצירה רוקדים גברים בלבד, מתוך כוונה מראש להדגיש מחול מאוד פיזי וכוחני. שכטר חיבר גם את המוזיקה למחול. בראיון לפני מספר שנים אמר שכטר: "תוך-כדי עבודה עלו פתאום תחושות של בלבול ושבירה של ערכים שהם כביכול גבריים. התווספה הסתכלות צינית על גבריות. פתאום גברים נראו לי כמו חיות מכורבלות בפינות החדר. היה לי חשוב להפשיט את העבודה ממניירות מצ'ואיסטיות".

מודדת כובעים

בהחלטה מעניינת מבחינה אמנותית, עולה היצירה שכם אל שכם עם "שולה", יצירת מחול חדשה ונשית מאוד של דניאל אגמי, רקדנית-כוריאוגרפית שצמחה בלהקת בת שבע ובשנתיים האחרונות היא פועלת עם להקה משלה בלוס-אנג'לס.

אגמי רקדה בבת שבע מאז 2002. לצד עיסוקה במחול, היא שימשה כמנהלת אמנותית ומפיקה של סדנאות הרקדנים וכמנהלת חזרות של הלהקה. כיוצרת עצמאית העלתה יצירות משלה במוזיאון תל-אביב, בגלריית הקיבוץ ובגלריה עינגא. מ-2011 היא חיה ויוצרת בלוס אנג'לס עם להקתה ATE9 (ate9dancecompany.com).

"שולה" היא יצירת הבכורה של אגמי במסגרת מופע של האנסמבל והיא מתארת אותה כמי ש"מודדת כובעים שונים לאורך חצי שעה - כמו כל אישה היא יודעת להחליף את עורה כשצריך, מעלה הצעה, השקפה וסימני שאלה מול מי שנקלע לדרכה" . את "שולה" יבצעו רקדניות האנסמבל: נעם אידלמן-שתיל, רני לבצלטר, קרן לוריא-פרדס, שני ליכט, אילת נדב, מריקו קקיזאקי, מיה תמיר. המתח בין שתי היצירות מבטיח ערב מרתק.

ההופעות הקרובות במרכז סוזן דלל השבוע ובשבוע הבא בימים ד'-שבת. מחיר כרטיס: 100-150 שקל. כתובת האתר: www.batsheva.co.il