אנליסט: "גורלו" של הנכס הזה הוא לזנק בכ-470%

הזהב סגר את הרבעון עם ירידה של 23% בערכו ■ האנליסט ג'יימס ריקארדס טוען כי מחיר אונקיית זהב אומנם עלול לצנוח לרמה של 1,000 דולר בעקבות המדיניות המרסנת של ה'פד', אך בעתיד הוא צופה כי הזהב יזנק ל-7,000 דולר

מחיר הזהב אומנם טיפס ב-2% ביום שישי, אך עדיין רשם ירידה של 23% ברבעון האחרון, הנחשב לרבעון הגרוע ביותר של המתכת היקרה מאז 1968. אנליסטים רבים סימנו את הרמה הנמוכה של הזהב כתחתית ואחד מהם אף טוען כי מחירו עשוי לזנק ל-7,000 דולר לאונקייה.

"זה הכל תלוי במדיניות של ה'פד'", טוען ג'יימס ריקארדס, מנהל השקעות בחברת Tangent Capital. ריקארדס צופה כי החששות מפני התפתחות דיפלציה, ימנעו מה'פד' להאט את קצב רכישות האג"ח במסגרת התוכניות להקלה כמותית. כעת, הוא טוען, העובדה כי שיעורי הריביות הריאליות הן מעל שיעור האינפלציה היא למעשה איתות דובי לזהב ובטווח הקצר מחירו עשוי להמשיך ולרדת. גם הציפיות כי ה'פד' ינקוט במדיניות מוניטרית מרסנת כבר בחודשים הקרובים, דוחפים את מחיר הזהב מטה.

ריקארדס מעריך, כמו אנליסטים רבים אחרים, כי ה'פד' יאט את רכישות האג"ח אך לא השנה. "למעשה, הם יגדילו את היקף רכישות האג"ח בגלל שהדיפלציה היא הסיוט הגרוע ביותר של ה'פד' וכרגע היא 'מנצחת' את האינפלציה. בחודשיים הקרובים ה'פד' יצהיר באופן ברור כי הוא לא יאט את התוכניות להקלה כמותית. זה איתות שורי מאוד עבור הזהב", הוא מצהיר.

מעבר לכך, ריקארדס צופה כי סין תתחיל לרכוש זהב בהיקף של כ-4,000 טון, מאחר והוא נסחר ברמות נמוכות מאוד (1,235 דולר לאונקייה). לכן, ריקארדס טוען כי מחיר אונקיית זהב יטפס ל-7,000 דולר בטווח הרחוק יותר, אם כי להערכתו המדיניות המרסנת של ה'פד' עשויה להוריד קודם את מחירו ל-1,000 דולר לאונקייה.

גם טום מק'לרן, אנליסט ומנהל בלוג השקעות, טוען כי מבחינה טכנית, מחיר הזהב הגיע לתחתית שמזכירה את השפל בשוק המניות ב-2009. "קיימים תנאים שוריים עצומים עבור הזהב ואני צופה ראלי שיזניק אותו". לטענתו, מחיר הזהב עשוי לזנק בטווח הקרוב יחסית לרמה של כ-4,800 דולר.