נפתח המרוץ לבחירת יו"ר ודירקטורים בבנק לאומי

היו"ר הנוכחי דוד ברודט צפוי להתמודד לקדנציה נוספת בתפקיד ■ בימים אלה נגמרת הקדנציה של 5 דירקטורים: היו"ר ברודט, משה דוברת, יואב נרדי ויהודה דרורי, וכן הקדנציה של הדח"צית פרופ' גבריאלה שלו

שנה לאחר אסיפת בעלי המניות הסוערת למדי של בנק לאומי, צפויים בקרוב בעלי המניות להתכנס שוב ולבחור 5 דירקטורים (ארבעה רגילים ודח"צ אחד), המהווים כשליש מדירקטוריון הבנק. בסוף השבוע שעבר פרסם בנק ישראל את לוח הזמנים, התנאים והטפסים להגשת מועמדות.

בימים אלה נגמרת הקדנציה של 5 דירקטורים: היו"ר דוד ברודט, משה דוברת, יואב נרדי ויהודה דרורי, וכן הקדנציה של הדח"צית פרופ' גבריאלה שלו. עם זאת, אף אחד מהדירקטורים לא סיים כהונה של שלוש קדנציות, ולכן הם יכולים להציג שוב את מועמדותם, ורובם צפויים לעשות זאת. נזכיר כי ברודט אמר בעבר כי בכוונתו להתמודד לכהונה שנייה כיו"ר הבנק.

ל"גלובס" נודע כי רו"ח זיאד אבו חבלה מתכוון להתמודד שוב על תפקיד דירקטור בבנק. לפני כשנה הגיש אבו חבלה את מועמדותו והיה המועמד הערבי הראשון לתפקיד דירקטור בבנק. אבו חבלה אף זכה לתמיכה מצד המדינה, המחזיקה בכ-6% ממניות הבנק, ובכל זאת לא נבחר. לאבו חבלה היו טענות קשות כנגד הצבעת בעלי המניות, אך בכוונתו, כאמור, להתמודד שוב. "יש צורך בדעות חדשות, שונות וצעירות. כולי תקווה כי בעלי המניות הפנימו את תוצאות מעשיהם בבחירות הקודמות", הוא אומר היום (א').

מי שירצה להיבחר לתפקיד דירקטור יצטרך להגיש מועמדות בתוך שבועיים (עד 12 ביולי) לוועדה למינוי דירקטורים של הבנקים. הוועדה היא חלק מהליך מינוי דירקטורים בבנק ללא גרעין שליטה, שנקבע כחלק מהסדרת ניהולו של בנק ללא גרעין שליטה.

בראש הוועדה עומדת שופטת בית המשפט העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה. עוד חברים בוועדה הח"כ לשעבר חיים אורון והממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים דרור שטרום, וכן שני דח"צים של הבנק, פרופ' אריה גנס וידידיה שטרן. מבין המועמדים, צפויה הוועדה לבחור 9 מועמדים סופיים (1.75 מועמדים על כל כיסא פנוי בדירקטוריון), ואסיפת בעלי המניות שתתכנס לקראת סוף החודש הבא תבחר את הדירקטורים.

גם למי שמחזיק ב-2.5% ומעלה ממניות הבנק זכות להציע מועמד. בין בעלי המניות שעונים לקריטריון נמצאים אוה"ה (אוצר התיישבות היהודים), המחזיק ב-5% מהמניות, פסגות, המחזיק ב-4.7%. גם שלמה אליהו מחזיק ביותר מ-2.5% מהמניות, אך מניותיו נמצאות בידי נאמן, וזאת כחלק מהתנאים לרכישת השליטה שלו בחברת מגדל.

כאמור, לפני שנה אסיפת בעלי המניות בבנק לאומי גרמה ללא מעט כותרות. כך לדוגמה, באותה האסיפה הועלה שכרו של ברודט ב-3.7%, וזאת שוב על אף התנגדות המדינה ואוה"ה.