שלום גיבש תוכנית חדשה לסיוע ליישובי הפריפריה

התוכנית שמציג כעת השר שלום כוללת הגדרה מפורשת של יעדי שיווק קרקע גם בפריפריה ולא רק במרכז כפי שנקבע בתוכנית המקורית

השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום המכהן גם כשר האנרגיה והמים והשר לשיתוף פעולה אזורי גיבש תוכנית חדשה לסיוע ליישובי הפריפריה במסגרת תוכנית הדיור הממשלתית, כך נודע ל"גלובס". את עיקרי התוכנית מציג השר כעת בישיבת קבינט הדיור לשרים.

פרי תוכנית זו היא התנגדותו של השר בישיבת הקבינט הקודמת שהתקיימה לפני כחודש במסגרתה עלו מרבית סעיפי התוכנית לאישור, השר שלום דרש לשלב באופן מפורש גם את אזורי הפריפריה ולאור התנגדותו הוחלט בישיבת הקבינט שעברה כי יוגש לועדה נספח חדש שיעסוק בנושא זה ויהיה חלק בלתי נפרד מהתוכנית כולה.

יש לציין שהתוכנית מוצגת כעת לחברי הקבינט רק בקווים הכלליים ולא תועלה להצבעה אלא רק בישיבת הקבינט הבאה שתתקיים לקראת סוף יולי.

התוכנית שמציג כעת השר שלום כוללת הגדרה מפורשת של יעדי שיווק קרקע גם בפריפריה ולא רק במרכז כפי שנקבע בתוכנית המקורית. כך, ייקבע כי 10,000 יחידות דיור יישווקו בשנה בפריפריה וכי מתוך יעד התכנון הכולל של משרד הפנים שקובע תכנון של 80 אלף יחידות דיור עד סוף 2014, 15 אלף יחידות דיור יתוכננו באזורי הפריפריה.

עוד במסגרת התוכנית של השר שלום, מוצע להעמיק הסבסוד הקיים לבנייה בערי הפריפריה כאשר האוצר יידרש לסבסד גם הוצאות פיתוח נוספות. ההצעה מתייחסת בין היתר לערים: ירוחם, מצפה רמון, מעלות, ערד, אופקים, שדרות, בית שאן, סחנין, טבריה ועוד.

התוכנית מתייחסת גם לקידום פרויקטים לשכירות בערים אלו, מענקים בשכר דירה למשפחות שיעברו ממרכז הארץ ליישובי הפריפריה, מימון פרויקטים להשכרה על ידי משרד הנגב והגליל, מתן הטבות נוספות לקידום פרויקטים במסגרת תמ"א 38 בערי הפריפריה והקמת קרן מיוחדת להסרת חסמים, בעיקר בתחום התחבורה בהיקף כספי של כשני מיליארד שקל.