פרשת האריזות של טבע בצרפת נגמרה; "נוקתה מכל חשד"

מסקנת התובע הייתה שלא נמצאו סימנים של תרופת השינה zopiclone בטבליות ה-furosemide, התרופה לטיפול בבצקות של טבע

אחרי חודש עמוס, חברת התרופות טבע יכולה לשים מאחוריה את הפרשה העגומה של החלפת אריזות התרופות בצרפת. לאחר שרשויות הבריאות בצרפת קבעו לפני מספר ימים שלא נגרמו מקרי מוות כתוצאה מהחלפת האריזות (בניגוד לחשדות הראשוניים), גם החקירה המקדימה שנוהלה על-ידי התובע בפריס הסתיימה במסקנה חיובית לטבע.

מסקנת התובע הייתה שלא נמצאו סימנים של תרופת השינה zopiclone בטבליות ה-furosemide, התרופה לטיפול בבצקות של טבע. לפיכך, נקבע גם כי אין קשר בין אתר הייצור של טבע בעיר סנס בצרפת, שבו נארזה התרופה furosemide במינון 40 מ"ג לבין החלפת הטבליות לכאורה, כפי שדווחה על ידי רוקח בעיירה סן מאלו.

"תוצאות החקירה מנקות את טבע מכל חשד לכשל בפעולותיה. עבור טבע, בטיחות ושלום המטופלים נמצאים בעדיפות עליונה, ואנו מחויבים להקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר בייצור ולציות לכל התקנות הרלוונטיות" אמר בתגובה נשיא ומנכ"ל טבע, ד"ר ג'רמי לוין. "אני גאה באופן שבו שיתפנו פעולה עם הרשויות בצרפת ופעלנו באופן מיידי ובשקיפות מלאה כדי לרדת לשורש העניין. על אף שהאמנו מלכתחילה כי אין קשר בין האירועים למוצרינו, פעלנו במהירות לטובת חקר האמת. השיקול היחיד שהנחה אותנו היה בטיחות מטופלינו, וזאת למרות שהיו ידועות לנו ההשלכות התקשורתיות והציבוריות שנבעו מפעולותינו המהירות והבלתי מתפשרות", סיכם לוין.

בטבע מציינים שאיסוף התרופות מהמדפים (recall) שעליו הכריזה רשות התרופות הצרפתית, הייתה ההחלטה הנכונה בהתבסס על הסיכון הפוטנציאלי הצפוי למטופלים בשל החלפת הטבליות לכאורה, אם כי בחברה מדגישים כי בדיעבד ה-recall לא היה הכרחי. טבע נסחרת במקביל בניו יורק ובת"א בשווי 33.4 מיליארד דולר.