עוד הפסד לאלון חסן: נדחתה בקשתו לצו ביניים נגד נמל אשדוד

חברת עידן הובלות, המצויה בבעלות יו"ר נמל ועד העובדים של נמל אשדוד, ביקשה צו ביניים שיתיר כניסת משאיות של החברה לשטחי נמל אשדוד - עד שתתקבל הכרעה בעתירה שהגישה נגד הנמל

חברת נמל אשדוד רשאית להפסיק כבר עכשיו את רישיון הכניסה לנמל לחברת "בן עידן הובלות", שבבעלות אלון חסן, ואיננה חייבת להמתין עד להכרעה סופית בעתירה שהגיש חסן לבג"ץ. כך קבע היום (ב') שופט בג"ץ סלים ג'ובראן, בהחלטתו לדחות את בקשתה של "בן עידן הובלות" לצו ביניים במסגרת עתירתה. לדברי בית המשפט, "סיכויי העתירה" בדרישה להחזיר לה את רישיון הכניסה לנמל, "אינם גבוהים".

החברה בבעלות חסן טוענת כי ההחלטה לבטל את רישיון הכניסה שלה לנמל התקבלה שלא כדין, כי ההחלטה איננה סבירה ופוגעת בזכותה לחופש העיסוק. בקשתה לצו ביניים התבססה על רצונה "לכבד את הביקורת השיפוטית על ההחלטה".

חברת נמל אשדוד טענה בתשובתה לבקשת צו הביניים כי "אלון חסן, בעל המניות היחיד בחברת בן עידן הובלות, הוא יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד ותפקידו מציב אותו בניגוד עניינים מובנה". לטענתה, חסן מעורב בדיונים פרטניים הנוגעים לשכרם של עובדים, וכי הוא נציג העובדים במועצת הייצור של הנמל. השופט ג'ובראן קיבל את טענות הנמל, וקבע כי "ככל שתתקבל העתירה, תוכל חברת בן עידן הובלות לפעול לקבלת פיצוי בגין הפגיעה שנגרמה לה. מנגד, אם העתירה תידחה, משמעות הדבר היא שבגוף ציבורי תפעל חברה פרטית בניגוד עניינים, פעולה הפוגעת באמון הציבור ושאינה ראויה".

החברה בבעלות חסן עתרה לבג"ץ לפני כשבועיים, בדרישה לבטל את ההחלטה שהתקבלה בנמל, לבטל את רישיון הכניסה שלה לנמל אשדוד, שניתן לה לצורך כניסת משאיות מטעמה לנמל. לטענת החברה, הרישיון בוטל בעקבות תחקיר שפורסם בערוץ 2 על אודות עסקיו הפרטיים של אלון חסן. "כתבה זו היתה יריית הפתיחה להליך פוטש שהתנהל במחשכים, הרחק מידיעתה של החברה, ושבסופו החלטה אומללה, בלתי חוקית, פסולה ובטלה מעיקרה של דירקטוריון הנמל, לבטל באופן מיידי את רישיון הכניסה של החברה". ללא רישיון הכניסה לא יכולה החברה לספק שירותי הובלת מכולות ללקוחות הנמל, ייבואנים וייצואנים, ואולם בחברה טוענים כי יש לה הסכמים עם לקוחות שונים להובלת מכולות.

החלטת דירקטוריון הנמל התקבלה, לטענת העותרת, בלא שניתנה לה זכות שימוע, בלא שהתברר איזה מידע מצוי בידי הדירקטוריון, בלא שהתברר איזה דיון התקיים, מי השתתף בו, והאם ההחלטה נומקה. "ייתכן שלא התקיים כל דיון", נטען בעתירה, "אלא מדובר בהחלטה של יו"ר הדירקטוריון לחתוך מיד את הקשר עם החברות המצויות בבעלות חסן, יהיה מה שיהיה".

בתגובתה לבקשה לצו הביניים טענה חברת נמל אשדוד, באמצעות עו"ד דניאל אברבנאל וגיא פורר ממשרד עורכי הדין יגאל ארנון ושות', כי "עובדי התפעול בנמל, שבראשם עומד מר חסן, הם אלה שעובדים יום יום בשטח, מול משאיות החברה שבבעלות חסן. מצב דברים זה הוא מצב מובהק של ניגוד עניינים אסור. לא יכול להיות ספק, שכאשר עובד נמל, קל וחומר יו"ר ועד העובדים של הנמל, מנהל עסקים פרטיים בתוככי הנמל, שבמסגרתם הוא נותן שירותים ללקוחות של חברת הנמל, הוא קולע את עצמו למצב מובהק של ניגוד עניינים. קיים חשש שעובדי הנמל יתנו עדיפות בשירותים שהם מספקים מטעם חברת הנמל לאותם לקוחות של חברת הנמל המנהלים עסקים עם מר חסן ומספקים לו פרנסה, ויעדיפו אותם על פני לקוחות אחרים". (בג"ץ 4429/13)