מסתערים על אירופה (עם 50 מיליון אירו בארנק)

קיץ שקט עובר על סגנית אלופת אירופה דורטמונד, שעדיין לא מצאה מחליף למריו גצה, אבל המנכ"ל מבטיח שחיזוק יגיע עם התקציב הנ"ל

האנס-יואכים ואצקה, מנכ"ל בורוסיה דורטמונד, חשף כי המועדון הגרמני הקציב 50 מיליון אירו לרכישת שחקנים חדשים בפגרה הנוכחית, כשבתוך סכום זה נכלל גם השחקן היחיד שנחת עד כה אצל סגנית אלופת אירופה - סוקרטיס פאפאסטאטופולוס, שנרכש מוורדר ברמן בתמורה ל-9.5 מיליון אירו. "אנחנו עדיין מועדון מאד אמביציוזי, אבל דברים לוקחים לנו קצת יותר זמן הקיץ, כי אנחנו רוצים לקחת החלטות חכמות מבחינה כלכלית", אמר ואצקה בראיון ל"בילד".

כזכור, נאלצה דורטמונד למכור הקיץ את כוכבה, מריו גצה, ליריבתה הגדולה באיירן מינכן, לאחר שהאחרונה הפעילה את סעיף השחרור של הקשר שעמד על 37 מיליון אירו. "אנחנו נחתים שניים-שלושה שחקנים התקפיים שיחליפו אותו, אבל האוהדים צריכים להיות סבלניים, ואסור להם להשתגע מכל מיני שמועות שהם קוראים עליהן באינטרנט", הוסיף ואצקה. עדיין לא ברור עתידו של חלוץ דורטמונד, רוברט לבנדובסקי, אך נכון לעכשיו הקבוצה מסרבת לשחרר אותו.

בין השמות שהוזכרו כמועמדים להצטרף לדורטמונד בחלון ההעברות הקרוב: קווין דה ברוינה הבלגי (ששייך לצ'לסי), כריסטיאן אריקסן הדני (אייאקס) והנריק מחטריאן הארמני, קשרה של שחטאר דונייצק.

הקבוצות שמובילות נכון לעכשיו את רשימת הבזבזניות הגדולות של קיץ 2013 בשוק ההעברות הן מונאקו הצרפתית (הוציאה כבר 139 מיליון אירו על רכש), ברצלונה (70 מיליון), מנצ'סטר סיטי (60 מיליון), ריאל מדריד (42.5 מיליון), באיירן מינכן (37 מיליון), שחטאר דונייצק (35 מיליון), דינמו קיב (31 מיליון).