בלקסטון ואייסטאר ישקיעו עד 285 מ' ד' באלקו בארה"ב

הבוננזה של זלקינד: אלקו הודיעה כי LATA, קרן הריט שבאמצעותה היא פועלת בתחום בארה"ב, נמצאת בשלבי חתימה סופיים על רכישת כ-6,200 יחידות דיור בכ-448 מ' ד'

קבוצת אלקו החזקות של גרשון זלקינד מתקדמת צעד נוסף לקראת הנפקת פעילות מקבצי הדיור שלה (Multi-family) בארה"ב. אלקו עדכנה הבוקר, כי קרן הריט שבאמצעותה היא פועלת בתחום (LATA) חתמה על הסכם להנפקת מניות בכורה לקרנות ההשקעה אייסטאר (iStar) ובלקסטון (Blackstone), תמורת 219 מיליון דולר.

לפי ההסכם בין הצדדים, בהתקיים תנאים מסוימים, סכום ההשקעה של שתי הקרנות בקרן הריט שבה אלקו שותפה עשוי לצמוח ולהגיע ל-285 מיליון דולר.

התמורה תשמש את LATA (Landmark Apartment Trust of America), בין היתר, לרכישת מקבצי דיור נוספים ולהשבחתם. כמו כן, סכום זה יסייע לפירעון התחייבויות בגין מניות בכורה שהנפיקה LATA בעבר, בהיקף של כ-60 מיליון דולר.

באלקו ציינו, כי במקרה של הנפקת עתידית של LATA תוכל קרן הריט להחזיר לקרנות את השקעתן, בתוספת ריבית שנקבעה מראש. לפי לוחות הזמנים, יעמדו מניות הבכורה לפדיון בתום שלוש שנים ממועד הנפקתן, בכפוף לאפשרות לדחות עד שנתיים נוספות את מועד הפדיון, לפי החלטת LATA ובתנאים מסוימים.

"הבעת אמון בפעילות LATA"

במקביל להסכם ההשקעה עדכנה אלקו, כי קרן הריט האמריקאית נמצאת בשלבי חתימה סופיים על עסקאות לרכישת כ-6,200 יחידות דיור, בהשקעה כוללת של כ-448 מיליון דולר. נכסים אלה מייצרים NOI (רווח תפעולי נקי) שנתי של 33 מיליון דולר, שיגדיל את ה-NOI השנתי שתייצר LATA לכ-100 מיליון דולר.

אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלקו החזקות, מסר היום כי "במסגרת העסקאות הנוכחיות מיישמת קרן LATA את האסטרטגיה העסקית שלה ליצירת מסה קריטית של נכסים בתחום מקבצי ה-Multi-family בארה"ב. עם השלמתן היא תנהל כ-30 אלף יחידות דיור ותהווה גורם מרכזי בתחום".

לדברי ישראלי, "מקבצי ה-Multi-family בארה"ב מעוררים כיום עניין רב בקרב משקיעים מוסדיים וקרנות השקעה בארה"ב ובעולם. בהשקעתן של בלקסטון ואייסטאר אנו רואים הבעת אמון בפעילות LATA, וחיזוק להערכתנו כי קיים בה פוטנציאל משמעותי ליצירת ערך".

ב-2008 זיהתה אלקו הזדמנות שנוצרה בשוק מקבצי הדיור בארה"ב, החליטה להיכנס לפעילות בתחום והקימה לצורך כך את אלקו לנדמארק רזידנטל (ELR). לפני כשנה היא יצרה יחד עם שותפה את LATA, עת מיזגה חלק מפעילותה של ELR עם חלק מפעילות הקרן האמריקאית ATA, כצעד ראשון בדרך להנפקה. מהלך זה ייצר לאלקו רווח של יותר מ-30 מיליון דולר.

במסגרת המיזוג העבירה ELR 15 מקבצי דיור, עם כ-4,600 יחידות דיור, וקיבלה כ-26% ממניות הקרן הממוזגת.

כיום שיעור החזקותיה של אלקו בקרן עומד על כ-33%, וכאמור, היא מתכננת להנפיק את הפעילות באחת מהבורסות בצפון אמריקה. לפי ההערכות, ההנפקה תתבצע לפי שווי חברה של לפחות 500 מיליון דולר. בפסגות מחזיקים בהמלצת "קנייה" למניית אלקו, בעיקר בזכות פעילות אלקו לנדמארק והצפי להנפקת LATA.

נוסף על פעילות זו מייצרת אלקו ומספקת שירותים למבנים ולתשתיות באמצעות חברת אלקטרה, מייבאת ומשווקת מוצרי חשמל באמצעות אלקטרה מוצרי צריכה, ומשקיעה בנדל"ן מניב בארץ ובחו"ל באמצעות אלקטרה נדל"ן.

בחודש שעבר מכר זלקינד כ-5% ממניות אלקטרה תמורת כ-72 מיליון שקל, זאת לאחר שמניית אלקטרה טיפסה ביותר מ-30% בשנה האחרונה.