משנה מזל? אלווריון העבירה משרדיה מת"א לראש העין

המעבר מרמת החיל אמור לחסוך לחברה, שפיטרה את רוב עובדיה, מאות אלפי דולרים בשנה

לאחר כ-12 שנה, חברת ציוד התקשורת אלווריון עזבה באחרונה את משרדיה ברמת החיל בתל אביב, והתמקמה באזור התעשייה של ראש העין. ההערכות הן שהמעבר לראש העין, המגיע על רקע הצמצום הניכר במספר עובדי החברה, אמור לחסוך לאלווריון מאות אלפי דולרים בשנה.

ברמת החיל שכרה אלווריון כ-15 אלף מ"ר, בעוד שבראש העין מדובר על שטח מצומצם יותר. דמי השכירות ששילמה אלווריון במשרדיה הקודמים (כולל מקומות חנייה) הגיעו לכ-3.5 מיליון דולר. הסכם השכירות היה בתוקף עד השנה, אך אלווריון כבר פינתה כמחצית מהשטח ששכרה ברמת החיל עוד לפני המעבר לראש העין, על רקע תהליך הרה-ארגון שהחברה עוברת.

אלווריון מספקת פתרונות תקשורת לארגונים עסקיים וממשלתיים וכן פתרונות לרשתות תקשורת, כאשר עיקר פעילותה הוא תחום ה-Wi-Fi, אליו נכנסה עם רכישת חברת Wavion הישראלית בסוף 2011. אלווריון התמקדה בעבר בטכנולוגיית ה-WiMAX וקיוותה שתהפוך לדור הבא ברשתות הסלולר, אך טכנולוגיה מתחרה (LTE) תפסה את הבכורה, וה-WiMAX הפכה לטכנולוגיית נישה. אלווריון מכרה את פעילות ה-WiMAX שלה לטלרד תמורת עד 12 מיליון דולר.

בשנים האחרונות מתמודדת אלווריון עם קשיים פיננסיים. נכון לסוף השנה החולפת עמד ההפסד הצבור בחברה על כ-400 מיליון דולר. החברה פיטרה בשנים קודמות מאות עובדים, מכרה חלק מהפטנטים שברשותה וגייסה לאחרונה סכום של 3 מיליון דולר מקרן יורקוויל האמריקאית וממשקיעים פרטיים, כדי לשפר את ההון החוזר שלה. לפני כמה ימים גויס סכום נוסף של 1.2 מיליון דולר, מכלל חיתום.

אלווריון נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק ובבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 8 מיליון דולר. החברה מנוהלת כיום על-ידי אסף קטן, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים וחצי. ברבעון הראשון, הכנסות אלווריון היו 8.5 מיליון דולר, ירידה של 45% ביחס לרבעון המקביל ועלייה של 4.5% מהקודם. ההפסד הנקי היה 7 מיליון דולר, ו-3.2 מיליון דולר Non-GAAP.