V-Wave גייסה 2 מיליון דולר מפונטיפקס ומהבעלים הקיימים

חברת המכשור הרפואי מפתחת מסתם זעיר, שמוחדר באמצעות צנתור אל בין עליות הלב. המסתם מסייע להפחתת הלחץ העודף בעלייה ובחדר השמאלי בחולי אי ספיקת לב אשר סובלים מאשפוזים חוזרים ונשנים, על ידי ויסות מעבר הדם בין העליות

חברת המכשור הרפואי V-wave, שפיתחה טיפול חדש לאי ספיקת לב, הודיעה על גיוס של 2 מיליון דולר, בהובלת קרן פונטיפקס. בגיוס ישתתפו גם בעלי המניות הקיימים, בהם קרן ההשקעות הפרטית BRM והמשקיע הפרטי אשר שמולביץ'. עבור BRM, שכבר השקיעה בחברה 4.5 מיליון דולר, מדובר בהשקעה נדירה יחסית בתחום מדעי החיים, בעוד שפונטיפקס מתמחה בתחום זה.

V-wave, שהוקמה ב-2010, מפתחת מסתם זעיר, שמוחדר באמצעות צנתור אל בין עליות הלב. המסתם מסייע להפחתת הלחץ העודף בעלייה ובחדר השמאלי בחולי אי ספיקת לב אשר סובלים מאשפוזים חוזרים ונשנים, על ידי ויסות מעבר הדם בין העליות.

המסתם אמור לצמצמם משמעותית את כמות האשפוזים וכתוצאה מכך לשפר גם את איכות החיים. הגיוס הנוכחי נועד, בין השאר, לאפשר לחברה לבצע ניסוי ראשון בבני אדם, על מנת לבחון את אפקטיביות המסתם.

כיום הטיפול באי ספיקת לב מבוסס על ניהול משק הנוזלים בגוף, כלומר על מתן תרופות משתנות אשר מסלקות את הנוזלים העודפים. כמו כן נפוץ השימוש בתרופות להרחבת כלי דם. במקרים החמורים ניתן להשתיל קוצבי לב שיעזרו ללב לפעול. שני מוצרים כאלה מפותחים על ידי חברות ישראליות - אנופייס וביוקונרול.

V-wave סיימה לאחרונה ניסויים בחיות, ובכוונתה להשתמש בהון שגויס כדי להיכנס לשלב הניסויים בבני אדם, בתקווה כבר בשנה הנוכחית. BRM מינתה את השותף בה אלון מאור, לשעבר יו"ר חברת אולטרהשייפ, למנכ"ל הזמני של V-Wave.