הטיפ היומי: המנכ"לית פורשת - אבל המותג נשאר חזק

מחלקת המחקר של וויליאם בלייר ממליצה על מניית Lululemon Athletica בהמלצת "תשואת יתר"

חברת Lululemon Athletica עוסקת בעיצוב ושיווק בגדי ספורט. הסניף הראשון של החברה, שנוסדה בשנת 1998, נפתח בוונקובר כחנות למכירת בגדי יוגה. היום החברה פעילה ברחבי קנדה, ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד. היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-9.4 מיליארד דולר.

לפני כחודש הודיעה במפתיע מנכ"לית החברה, כריסטין דיי, על פרישה. במסגרת כנס שערכנו, נפגשנו עם הנהלת Lululemon, כולל המנכ"לית הפורשת. אנו מעדיפים לא להעלות ספקולציות בנוגע לסיבות הספציפיות לעזיבת דיי. להערכתנו, הפרישה היא החלטה אישית של המנכ"לית עצמה. המנכ"לית הפורשת גם מאמינה בעתיד החברה.

המנכ"לית דיי התחייבה להישאר בתפקידה עד סוף שנת הכספים הנוכחית, במקרה הצורך. דירקטוריון החברה מחפש מועמדים להחליף אותה. דיונים שערכנו עם חברי הדירקטוריון, מצביעים על כך שהמועמד האידיאלי להחליף את דיי בתפקיד יהיה אדם להוט בעל יכולות תפעוליות וניסיון בתחום ההלבשה.

בעוד תמיד שורר אי-ודאות סביב תהליך של החלפת מנכ"ל, אנחנו מאמינים שלמייסד ויו"ר החברה, צ'יפ ווילסון, יש אמונה בלתי מעורערת באופי השאפתני של המותג. הוא מאמין במודל של נדירות המותג, כך שהסבירות לכך שהמותג של החברה יהפוך ל"קומודיטי" לא גבוה.

בשיחות עם משקיעים במסגרת הכנס של וויליאם בלייר, הנהלת Lululemon הדגישה את האסטרטגיה המתפתחת שלה בתחום המרצ'נדייזינג. יעד החברה הוא להגיע ל-300 חנויות בארה"ב, לעומת 141 כיום. החברה גם מתכננת להגיע לפעילות בינלאומית שתהיה שווה בגודלה לפעילות בצפון אמריקה. הצפי הוא לפתיחת חנויות ראשונות באסיה ובאירופה ב-2014.

אנו מכירים בכך שהחלפת המנכ"ל תעיק על המניה בזמן הקרוב, אך סבורים שהמשיכה של מותגי החברה נשארת חזקה במיוחד ויש לה הזדמנות לגדול בשיעור דו-ספרתי במכירות חנויות זהות במחצית השנייה של השנה. המלצתנו למניה היא "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון