הדולר היציג נחלש; "הסוחרים מחכים לפיחות בדולר"

הדולר היציג נחלש בשיעור של כ-0.5% ■ האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.725 שקל לאירו ■ אושר מינויו של פרנקל לנגיד בנק ישראל

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ה') בהיחלשות של הדולר והאירו אל מול השקל. הדולר היציג נחלש בכ-0.5% לרמה של 3.63 שקל לדולר. האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.725 שקלים לאירו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, אמר היום ל"גלובס", כי "לפי מה שאנחנו מזהים בפעילות היום, הסוחרים בשוק המט"ח מחכים לראות פיחות בדולר, אז זה יוצר מצב שכולם יצאו למכור את הדולר, לכן שערו לא מתרומם מעבר ל-3.66 שקלים. מנגד, הזרים מזדרזים לרכוש דולרים ולכן הגורם המשפיע הוא צירוף של רמות נמוכות ופחות מוכרים".

ועדת טירקל אישרה אתמול את מינויו של פרופסור יעקב פרנקל לנגיד בנק ישראל במקום סטנלי פישר. חברי הוועדה לא ראו בדוח מבקר המדינה בעניינו של פרנקל (דוח 52ב שפורסם באפריל 2002) כמכשול בדרך למינויו לנגיד הבנק. פרנקל ייכנס לתפקידו בעוד כחודשיים, ובינתיים קרנית פלוג ממלאת באופן זמני את תפקיד הנגיד.

גם האירועים במצריים משפיעים על המסחר במט"ח. אתמול בערב הודיע המפקד העליון של הצבא המצרי עבד אל-פתאח א-סיסי על הדחת נשיא המדינה מוחמד מורסי מתפקידו. בחירות חדשות לנשיאות צפויות להתקיים תוך 6 חודשים ועד אז יועברו הסמכויות לניהול המדינה לנשיא בית המשפט החוקתי העליון במצרים עדלי מנסור.