כיצד ענה הבוקר שר האוצר יאיר לפיד לגולשים בפייסבוק?

גולש בפייסבוק ללפיד: "אפילו בנהנתנות וניתוק, ביבי עולה עליך עשרות מונים"; לפיד בתגובה: "הכי מצחיק שכתבת את כל זה ואמרת לעצמך, 'זה הכי יכאב לו'"

שר האוצר יאיר לפיד פעיל היום (ה') במיוחד בפייסבוק והקדיש חלק מהבוקר כדי להשיב לסטטוסים של גולשים - מתנגדים ותומכים כאחד.

אמוץ הולנדר-טל כתב סטטוס ארוך וחריף נגד לפיד - ולאחר מכן זכה לתגובה קצרה ומלגלגת מצידו של שר האוצר.

"אחח יאיר, יאיר. צר לי עליך יאיר", כתב לו הולנדר-טל. "עזוב את כל הטענות נגדך על הקשיים שאתה מערים על האדם הקטן, הן לא רלוונטיות למה שבאמת חשוב בראי הזמן, שהוא: כיצד תזכור אותך ההיסטוריה, איך דמותך תהדהד בעתיד. איזה כנוי יצמידו לשמך? האם זה יהיה יאיר 'הכובש'? יאיר 'הגדול'? או אולי תזכה לכינוי גנאי כלשהו כמו יאיר 'המשפד' או יאיר 'הטחול'? התשובה הנכונה, יאיר יקירי, שאתה לא תקבל שום כינוי כי בשביל כינוי אתה צריך להיות ייחודי, ראשוני ולעשות משהו שלא עשו לפניך (או לעשות משהו שכבר עשו אבל בצורה יוצאת דופן). אתה אינך דבר מכל אלו.

"אפילו בנהנתנות, ניתוק וחוסר קשב לצרכי העם - ביבי עולה עליך עשרות מונים. אז מה נשאר לך? עוד כמה עשרות שנים לחיות, בשאיפה חיים טובים ומלאים עד שיבה טובה, ואחר כך - יוק. שום דבר. נאדה. בהתחלה עוד יזכרו אותך מאוכזבי הפוליטיקה החדשה כאנקדוטה חולפת, כזכרון עמום של תקווה נכזבת. ואחר כך גם הם ישכחו אותך, כי זו דרכו של הזכרון האנושי. ובעוד עשרות שנים שנכדי ישקוד על שיעורי הבית שלו הוא ישאל אותי: סבא, מי זה היה רבין? מה עשה אריאל שרון? איך היה פרס? והוא ימשיך וישאל אותי על פוליטיקאים אחרים, חלקם יושבים איתך בכנסת וחלקם עדיין לא, כאלה שכשההזדמנות תקרה לפניהם הם עוד יזהרו וישאירו את חותמם על העם, השלטון, ההיסטוריה.

"אבל עליך הנכד שלי לא ישאל. כי אתה, יאיר, קיבלת את ההזדמנות בשנת 2013 ומכרת אותה תמורת נזיד עדשים, סיגר וויסקי. ואם לסכם את עתידך בספרי ההיסטוריה בשתי מילים: יאיר מי?".

לפיד, כאמור, לא נשאר חייב והשיב: "הכי מצחיק שאתה באמת ישבת וכתבת את כל זה ואמרת לעצמך, 'זהו, זה מה שהכי יכאב לו!'".

יאיר לפיד / מתוך הפייסבוק
 יאיר לפיד / מתוך הפייסבוק

גולש אחר, אשר בריט, תמך בלפיד וכתב לו: "יאיר, תמשיך כך, אנחנו בדרך הנכונה, ואל תשכח להילחם בשחיתויות ובשקרים של אחרים כי רק על זה יש מהפכות, אנשים לא סובלים שקרים ושחיתויות".

וכיצד הגיב לו לפיד? "אשר, כך יהיה!".

יאיר לפיד / מתוך הפייסבוק
 יאיר לפיד / מתוך הפייסבוק

כתבות נוספות בנושא:

■ מצעד: הפאדיחות הכי מביכות של יאיר לפיד בתקשורת

הגולש שהצליח לעצבן את יאיר לפיד בפייסבוק

יוזמה ברשת: להפיל את דף הפייסבוק של יאיר לפיד