"הגיע הזמן שיירדו מאלי טביב ומהקביעה שהוא לא משלם"

תביעת הענק של הסוכן רונן קצב נגד הפועל ת"א בתקופת הבעלים לשעבר, בסך של יותר מ-6 מיליון שקל, נדחתה; בא-כוחו: "לפעמים הוא גם לא חייב"

תביעת הענק של סוכן השחקנים רונן קצב נגד הפועל תל-אביב בתקופת אלי טביב, הבעלים החדש של בית"ר ירושלים ובעלי הפועל לשעבר, הסתיימה ללא כלום. עו"ד חנוך קינן, הבורר מטעם ההתאחדות לכדורגל, דחה במלואה את התביעה, שהסתכמה ב-6.6 מיליון שקל.

קצב תבע עמלות סוכן על העברות שחקנים שונות בהפועל תל-אביב בתקופתה בה שימש טביב כבעלים, וכן עמלות על חוזים שחתמו שחקנים שייצג במועדון, ביניהם ביברס נאתכו, ערן זהבי, בן סהר, אביחי ידין, איתי שכטר, גילי ורמוט ועוד. בנוסף, תבע קצב עמלות בגין מכירה עתידית של טוטו תמוז, שלבסוף לא יצאה לפועל לאחר שהחלוץ סיים העונה את חוזהו במועדון.

הבורר קבע כי בין קצב לבין הפועל תל-אביב לא היה הסכם כתוב, וכל הסיכומים בין הצדדים נעשו בעל-פה, ולפיכך הוא נאלץ לדחות את התביעה. בין השאר נטען למשל בכתב התביעה כי הפועל תל-אביב הפקידה ברשות לבקרת התקציבים מסמך התחייבות לעמלת סוכן של 300 אלף שקלים על העברת אלרואי כהן, אך משכה אותו משם לאחר חודש באופן חד-צדדי, באישור הבקרה.

הבורר לא פטר את הפועל תל-אביב מהשתתפות במחצית מהוצאות הבוררות, סכום עליו יתחשבן טביב עם חיים רמון, הבעלים הנוכחי של הפועל תל-אביב, במסגרת הסכם מכירת המועדון עליו חתמו בקיץ שעבר.

בא-כוחו של טביב בתביעה, עו"ד אפרים ברק, אמר ל"גלובס" בתגובה: "צריך להגיד מברוק ולתת לאלי טביב קרדיט גדול. הגיע הזמן שיירדו מטביב ובעיקר מהקביעה כי אינו משלם. לפעמים, הוא גם לא חייב. עשו נגדו קמפיין מטורף. היתה כאן תביעה מצוצה מהאצבע".

רונן קצב מסר: "היה לי ברור שאני לוקח סיכון כשאני מוכר שחקנים ללא חוזה עמלות חתום, אבל לאור הסכסוך בין הבעלים (בין טביב למוני הראל כשהשניים עוד היו שותפים בהפועל - ר"ע) לא היה סיכוי לקבל אחד כזה. לנגד עיני תמיד היה ותמיד תהיה טובת השחקן וגם אם אצטרך להמשיך לקחת סיכונים אישיים, לא אמנע לעולם את קידומו של שחקן לליגות הבכירות כמו גרמניה ואיטליה כמו שעשיתי פה.

"מוזרה ואף תמוהה בעיני החלטת הבורר שהצהיר במהלך הבוררות בצורה שלא הותירה ספק שלא מעניין אותו לא תקנונים ולא חוזים, רק האמת ולבסוף דחה את התביעה רק על ענייני חוזים, כשברור לשנינו שלא היה ניתן להשיג עמלות בגלל סיכסוך הבעלים וברור מעל לכל ספק שאת כל העסקאות אני ביצעתי".