סמסונג פספסה התחזיות עקב השקה חלשה של גלקסי S4

מכירות סמסונג הסתכמו ברבעון בכ-57 טריליון וון, לעומת 47.6 טריליון וון ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי אנליסטים לכ-58.5 טריליון וון

חברת סמסונג אלקטרוניקס דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני של 2013. התוצאות היו חלשות באופן יחסי, בעיקר על רקע מכירות מאכזבות של הסמארטפון החדש של החברה, גלקסי S4.

עם זאת, הרווח התפעולי של סמסונג זינק ברבעון השני לכ-9.5 טריליון וון (כ-8.3 מיליארד דולר) לעומת 6.5 טריליון וון ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו בממוצע לרווח של 10 טריליון וון.

הגלקסי S4 הושק בחודש אפריל השנה ואמור היה להזניק את מכירותיה של סמסונג ברבעונים הקרובים אולם החברה, כמו גם המתחרה הגדולה אפל, נתקלה בתחרות הולכת וגוברת מצד יצרנים של סמארטפונים זולים יותר.

"החברה פספסה את התחזיות לרבעון השני וזה מאוד מטריד כי הצפי היא לפגיעה בתוצאות בעיקר ברבעונים הבאים", אמר לבלומברג Byun Han Joon, אנליסט ב- KB Investment & Securities. הוא הדגיש כי מכירות הסמארטפונים של סמסונג הסתכמו ברבעון בכ-74 מיליון יחידות, כ-2 מיליון פחות מהצפי.

מכירות סמסונג הסתכמו ברבעון בכ-57 טריליון וון, לעומת 47.6 טריליון וון ברבעון המקביל אשתקד ולעומת צפי אנליסטים לכ-58.5 טריליון וון.

בעקבות התוצאות רושמת מניית סמסונג אלקטרוניקס ירידה חדה במהלך המסחר בבורסה של סיאול.