סגן שר האוצר: "מה שקורה עם חברה כמו IDB זה זעזוע"

לקראת הצעת הסדר החוב של איש העסקים נוחי דנקנר שתוגש לבית המשפט היום, אומר סגן שר האוצר מיקי לוי כי הוא חרד לגורל האלפים שעובדים בקבוצה: "נשים תשומת לב מיוחדת למה שקורה עם חברת הביטוח כלל - הכספים של כולנו מושקעים שם"

קרב ההישרדות של איש העסקים נוחי דנקנר מעולם לא היה קשה יותר. דנקנר ישב עד שעות הלילה המאוחרות עם מנהלי קבוצת IDB, וניסה לגבש הסדר חוב חדש בניסיון להשאיר אצלו את השליטה בקבוצה.

איש העסקים אדוארדו אלשטיין, אותו יהודי מסתורי מארגנטינה, הבטיח בעבר שהוא יביא 100 מיליון דולר לקבוצה, והבטיח שיהיה שותף פעיל. עכשיו, הוא ונוחי דנקנר החליטו לפרק את השותפות ביניהם. יש הרבה מאוד שמועות סביב העניין הזה.

ישנם דיווחים על כך שהסיבה היא ריב ביניהם על מי בסופו של דבר ישלוט ב-IDB. ואז בעצם, שעון החול של נוחי דנקנר שהלך ואזל במהירות מסוימת, הפך להיות מהיר הרבה יותר. היום (א') הוא חייב להגיש לבית המשפט הסדר חוב חדש. ברגע שהשותף המרכזי שלו יצא מהתמונה, זה הופך להיות הרבה יותר קשה.

דנקנר מדגיש ואומר שהוא בעצם מתכונן לאפשרות הזו. ראינו במשך חודשים ארוכים שהיו הערכות שבסופו של דבר אלשטיין באמת לא יביא את הכסף וימצא את עצמו בחוץ. דנקנר התכונן לאפשרות, ומצא קבוצת משקיעים ישראלית ובין לאומית. והוא עובד עם מנהלי הקבוצה כדי להגיש הצעת הסדר חוב טובה.

דנקנר טוען, שההצעה הנוכחית טובה אפילו יותר מההצעה הקודמת, אך זה יהיה מאוד לא קל. מחזיקי אגרות החוב ערכו הצבעה נוספת, לקראת הצעת הסדר החוב שתוגש היום לבית המשפט, ממנה עולה כי 90% מהם עדיין רוצים לקחת מנוחי דנקנר את החברה ולדבוק באותו הסדר שסיכמו עליו מחזיקי אגרות החוב.

"מה שקורה עם חברה בסדר גודל כזה של IDB זה זעזוע, בעיקר במשק. אני מאוד חרד לאותם אלפי מקומות עבודה", סיפר סגן שר האוצר מיקי לוי. "צריכים תשומת לב מיוחדת לחברת הביטוח כלל. לא לשכוח - הכספים של כולנו מושקעים בחברה הזאת. צריך להיות מאוד זהיר. צריך לשים לב לחברת הביטוח כלל, מה יקרה איתה, מה יקרה עם הכספים של האזרחים ומה יקרה עם כספי הפנסיה", אמר סגן השר.