עובדי החדשות המקומיות לארדן: לעגן בחוק את המימון וההפעלה

ועד עובדי החדשות המקומיות ביקש משר התקשורת לפעול לקידום חקיקה ומכרז, כדי שהאוצר יתקצב אותם עד סוף השנה בהיקף של 7.7 מיליון שקל, בהתבסס על הבטחה לטענתם של האוצר ■ באוצר מכחישים ואומרים כי הנושא עדיין בדיונים

‎‎נקודת אור בנוגע להמשך החדשות המקומיות? ועד העובדים פנה היום (ב') לשר התקשורת גלעד ארדן, בבקשה לקבוע פגישה דחופה בנוגע לחקיקה בנושא החדשות המקומיות והוצאה למכרז של הפעלתן.

ואולם, נראה שכרגע ארדן לא שש להיענות לפניות, ובכוונת העובדים להפגין מחר (ג') בשעה 16:00 מול ביתו של השר בסביון. כחלק מהמחאה העובדים החליטו כי מחר לא ישודרו המהדורות האזוריות.

כמו כן, נושא החדשות המקומיות יעלה לדיון מחר בשעה 12:15 בפני ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, לצד דיון על מצבו של העיתון "מעריב" ועובדיו.

‏פנייה זו נעשית בעקבות מסר שקיבל הוועד, לטענתו, ממשרד האוצר, לפיו אם משרד התקשורת יתחייב להעביר חוק שיסדיר את שידורי החדשות המקומיות באופן קבוע, ויפעל להוצאת מכרז להפעלתן ב-5 החודשים שנותרו עד לסוף השנה, האוצר גם יעשה צעד חשוב בנושא. צעד זה יביא להסרת התנגדותו בנוגע להעברת התקציב החסר להפעלת החדשות המקומיות עד סוף השנה, בהיקף של 7.7 מיליון שקל.

במשרד האוצר מכחישים מכל וכל התחייבות או מסר שכזה לוועד עובדי החדשות המקומיות, ובתגובה לפניית "גלובס" ציינו כי הנושא עדיין בדיונים.

‏בוועד עובדי החדשות המקומיות טוענים כי סכום זה מהווה את שארית דמי התגמולים ששילמו הוט ו-‏yes‏ למדינה בשנים הקודמות, וכך, למעשה, המדינה לא תצטרך להוציא מהקופה סכומי כסף נוספים עד לסוף השנה הנוכחית.

‏במכתב לארדן כתבו בוועד כי "במשך למעלה מעשור פועלות החדשות המקומיות מתוקף הוראות שעה. כל שרי התקשורת שקדמו לך בתפקידך התחייבו מעל דוכן הכנסת להסדיר ולעגן את מימון החדשות המקומיות בחוק".

עוד נכתב כי אם יפוטרו 100 עובדי החדשות המקומיות, שכבר קיבלו מכתבי פיטורים, אז "למעלה מ-3 מיליון ישראלים, החיים בשטח של שני שליש מישראל, יסוקרו מאותו רגע בידי 3 כתבי הערוצים הארציים בצפון ו-3 כתבים בדרום. בתל-אביב, לשם השוואה, מאות עיתונאים מסקרים פחות מחצי מיליון תושבים". ‏‎‎‏