חברת הביטוח של טבע: היא הפרה את תנאי הפוליסה

טוענת כי טבע מסרה בכתב הודעה בדבר תביעות נגדה רק שבע שנים לאחר הגשת התביעה הראשונה

טבע לא דיווחה לחברת הביטוח שלה על ההליכים המשפטיים בנוגע לתרופות ה-Protonix במועד, ולכן חברת הביטוח טוענת שאינה צריכה לכסות חלק מסכום הפיצוי בהליך. כך עולה מהמסמך שהגישה חברת הביטוח לבית המשפט המחוזי בפנסילבניה, והגיע לידי "גלובס".

חברת הביטוח, Illinois Union Insurance Company, פתחה בהליך אזרחי נגד טבע ומבקשת מבית המשפט סעד הצהרתי, שלפיו טבע אינה זכאית לכיסוי הביטוחי בהקשר זה. הביטוח נוגע לעלויות הקשורות בהפרת פטנטים בתרופות גנריות.

תכתובת מיילים כהוכחה

טבע השיקה בסיכון את הגרסה הגנרית שלה לתרופה לטיפול בהחזר תוך-ושטי Protonix בשנת 2007. לאחר שערכאות משפטיות קבעו שהפרה פטנט, טבע הגיעה לאחרונה לפשרה עם חברת פייזר, שרכשה את יצרנית התרופה המקורית, Wyeth, לפיה היא תשלם לפייזר פיצוי בסך 1.6 מיליארד דולר. טבע העריכה שהיא זכאית לכיסוי ביטוחי של עד 560 מיליון דולר.

מנגד, חברת הביטוח טוענת כי הפוליסה שעליה חתמו הצדדים דורשת שטבע תדווח בכתב על תביעה שמוגשת נגדה מוקדם ככל האפשר. לטענת חברת הביטוח, Wyeth תבעה את טבע כבר במאי 2004 על הפרת פטנט, ומאוחר יותר התביעה אוחדה עם תביעות נוספות שהוגשו בשנים שלאחר מכן. לטענת המבטחת, הדבר לא הובא לידיעתה בזמן. חברת הביטוח מביאה כהוכחה גם ציטוט מתכתובת מיילים בין סוכנת ביטוח שעובדת עבור טבע ובין חברת הביטוח מ-2007, ובו התבקשה הסוכנת לעדכן בנוגע לתביעות, אך טענה שאין כאלה.

באפריל 2010 קבע חבר מושבעים בארה"ב שהפטנט שמגן על התרופה תקף. לטענת חברת הביטוח, לו הייתה יודעת על כך במועד, היא הייתה יכולה לנקוט בצעדים להגבלת החשיפה של טבע לתשלום הפיצויים.

לטענת חברת הביטוח, העדכון בכתב מטבע הגיע רק "ב-31 באוגוסט 2011, למעלה מ-16 חודשים לאחר קביעת חבר המושבעים, ומעל שבע שנים מאז התביעה הראשונה".

בסעיף אחר במסמך שהוגש לבית המשפט, טוענת חברת הביטוח שטבע סירבה להעביר לה מסמכים הקשורים למשפט מול Wyeth לפני שלב הדיונים על הפיצויים.

מטבע נמסר בתגובה כי טבע לומדת את טענות חברת הביטוח ותגיב להן בהתאם.

טבע, שבניהולו של ד"ר ג'רמי לוין, נסחרת בבורסת ניו יורק ובבורסה של ת"א לפי שווי שוק של 33.2 מיליארד דולר.