עונת הדוחות בארה"ב: אילו סקטורים מומלצים וממה להימנע?

אלקואה פתחה אמש באופן רשמי את עונת הדוחות לרבעון השני והצליחה לעקוף את התחזיות ■ יניב פגוט, האסטרטג הראשי של איילון מציין כי רמת המחירים גבוהה מדי אך מציין המלצות לסקטורים מסוימים

ענקית האלומיניום אלקואה "ירתה" אמש את היריה הראשונה של עונת הדוחות לרבעון השני. החברה הצליחה לעקוף את התחזיות ורבים רואים בכך איתות חיובי להמשך עונת הדוחות. עם זאת, יניב פגוט, האסטרטג הראשי של איילון, מצנן מעט את האווירה וטוען כי רמת המחירים בשוק גבוהה מדי. פגוט טוען כי סקטור הפיננסים ימשיך להציג ביצועים חזקים וממליץ להימנע מסקטור החומרים והטכנולוגיה.

בהמשך השבוע יפרסמו רק שבע חברות הנכללות במדד ה-S&P 500 את תוצאותיהן הרבעוניות ואילו רק בשבוע הבא תתחיל עונת הדו"חות הכספיים הרבעוניים לצבור תאוצה וניתן יהיה ללמוד על הסביבה העסקית בה פועלות הפירמות האמריקניות המובילות.

"הצפי המצרפי לעונת הדו"חות הכספיים הנוכחית הינה לצמיחה מינורית בשורת הרווח הרבעוני, זאת לאחר שבמהלך הרבעון שמונה מתוך עשרת הסקטורים הנכללים במדד הנמיכו תחזיות ולפיכך תחזית הצמיחה ברווח הרבעוני התכווצה במהלך התקופה מצפי לצמיחה רבעונית ברווח של כ-4% לתחזית עדכנית לצמיחה מצרפית של כ-1% ברווחי החברות", מציין פגוט. "באשר לשורת ההכנסות הרבעונית הרי זו צפויה לצמוח ברבעון השני של השנה בכ-1% ואילו בנטרול הצניחה בהכנסות של סקטורי החומרים והאנרגיה צפויה הצמיחה בשורה העליונה לעמוד על כ-3%".

האסטרטג הראשי של איילון מציין כי למרות התחזיות הנמוכות, מדד הבנצ'מרק של ארה"ב המשיך להפגין עוצמה יוצאת דופן והוסיף לערכו מתחילת השנה כ-14%. מכפיל הרווח החזוי של החברות במדד על בסיס הרווחים החזויים במהלך 12 החודשים הקרובים הינו כ- 14. "אין מדובר במכפיל רווח זול בפרספקטיבה של חמש השנים האחרונות ועליית התשואות הדרמטית האחרונה בשוק החוב הממשלתית מקטינה אף יותר את האטרקטיביות הנגזרת מרמת המחירים הנוכחית", לדבריו.

ברמה הסקטוריאלית, פגוט סבור כי סקטור הפיננסים ימשיך להפגין ביצועים חזקים ולהציג צמיחה רבעונית של כ-17% בשורת הרווח. סקטור זה נסחר במכפיל רווח עתידי 12 בלבד, מדובר במכפיל הרווח הסקטוריאלי העתידי השני הכי נמוך במדד ולפיכך הוא נתפש על ידי רבים ואנו בתוכם כאטרקטיבי למשקל יתר בתיק ההשקעות. סקטור הטלקום צפוי אך הוא להציג צמיחה רבעונית ברווח של כ-10%, להערכתו של פגוט, אולם רובה ככולה של צמיחה זו נשען על צמצום ניכר בהפסדי ספרינט-נקסטל ואילו בנטרול הקיטון בהפסדים רווחי הסקטור צפויים להיות קפואים.

מנגד, פגוט טוען כי סקטור החומרים והטכנולוגיה צפויים להציג צמיחה שלילית בולטת ברווחים ברבעון הקרוב. להערכתו סקטורים אלה ירשמו צמיחה שלילית של כ-8% ו-6% בהתאמה." סקטור החומרים סופג פגיעה ישירה מן הצניחה ברווח של חברות הכרייה והמתכות ואילו סקטור הטכנולוגיה ניזוק מהצניחה ברווח של חברת אפל וכן מחולשה בתתי סקטור דוגמאת החומרה והשבבים", להערכתו.

איילון טוען בנוסף כי "אנו סבורים כי רכישת מניות ברמות המחירים הנוכחיות מושתת על תחזית צמיחה סופר אופטימית ברווחי החברות במדד ברבעון השלישי והרביעי, בהם צפויים רווחי החברות לצמוח בכ-7% ו-13% בהתאמה ולהמשיך ולצמוח בקצב דו ספרתי בשנת 2014".