גורמים באוצר: משרד הביטחון נסוג מהקיצוץ

תקציב המדינה כבר חורג מיעד ההוצאה בהיקף 6.6 מיליארד שקל, מעבר ליעד ההוצאה ■ גורמים באוצר: "מוזר ששר הביטחון אישר את התקציב הזה רק לפני מספר שבועות" ■ דוברו של יעלון: "שר הביטחון לא חזר בו מאף התחייבות"

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון מעמיק את הבור בתקציב: גורמים במשרד האוצר מאשרים היום (ד') כי משרד הביטחון חזר בו מההתחייבות לקצץ 3 מיליארד שקל בתקציב 2013-2014, התחייבות אותה נתן רק לפני מספר שבועות.

באוצר מתקיימות מהבוקר ישיבות קדחתניות על מנת לבחון מהיכן יגיע הכסף לסגירת הבור התקציבי. האלטרנטיבות הן קיצוץ בשאר משרדי הממשלה. יצוין כי הקיצוץ בתקציב הביטחון הוא המשמעותי ביותר בתקציב המדינה על סעיף אחד.

תקציב המדינה כבר חורג מיעד ההוצאה בהיקף 6.6 מיליארד שקל, מעבר ליעד ההוצאה, כך שהפצצה שהטיל שר הביטחון גורמת לכאב ראש לא פשוט במשרד האוצר.

גורמים באוצר אמרו היום בציניות: "מוזר ששר הביטחון אישר את התקציב הזה רק לפני מספר שבועות. מעניין מה קרה בתקופה האחרונה".

דוברו של יעלון מסר בתגובה: "מדובר בשקרים. שר הביטחון לא חזר בו מאף התחייבות ונערך לקיצוץ בתקציב באחריות ובשיקול דעת, תוך הבנה שמערכת הביטחון וצה"ל אינם אי בודד במציאות הכלכלית ועליהם להשתתף בנטל. לא ברור מהיכן הגיע אליכם המידע המופרך הזה".