כתבי אישום נגד חברים בארגון פשע; הוחרמו כספים וג'יפים

עפ"י כתב האישום, ארגון הפשיעה ביצע עבירות כלכליות, עבירות הונאה ועבירות של סחיטה ואיומים, וזאת במסגרת חברת שמירה בשם "האחים מור ביטחון אזרחי"

החוליה לאכיפה כלכלית משולבת בפרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (ה') לבית המשפט המחוזי בלוד כתב אישום נגד 10 נאשמים החברים בארגון פשיעה, לרבות העומד בראשו, מג'די אבו מור, בגין עבירות סחיטה באיומים, מירמה ועבירות כלכליות שונות בהיקף עשרות מליוני שקלים. העבירות לכאורה בוצעו במסגרת חברת שמירה משפחתית בשם "האחים מור ביטחון אזרחי".

על-פי כתב האישום, שהוגש בידי עורכי הדין אורלי בן-ארי-גינזברג, איתן פינקלשטיין ופאדי אסאד, במשך כ-7 שנים, החל מאמצע שנת 2006 ועד ליום מעצר מנהלי הארגון, ביצע ארגון הפשיעה עבירות חמורות, וזאת בתבנית מאורגנת, היררכית שיטתית ומתמשכת, ב-3 תחומים: עבירות כלכליות, עבירות הונאה ועבירות של סחיטה ואיומים.

מכתב האישום עולה כי על מנת להסתיר את פעילותם רחבת-ההיקף של מנהלי האזורים אשר פעלו בשטח כמארגני שמירה בלתי מורשים, וכן על מנת להתחמק מתשלומי מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי שהיו אמורים לשלם, ביצעו מנהלי הארגון ומנהלי האזורים עבירות מס חמורות וכן עבירות הלבנת הון בסכום כולל של כ-60 מיליון שקל.

בין היתר, לאורך כל שנות פעילותו של הארגון, באמצעות חשבוניות פיקטיביות וביצוע עבירות הלבנת הון, הפכו מרבית הכנסות הארגון למזומנים, אשר הוכנסו למעטפות וחולקו מדי חודש בחודשו לכל אחד ואחד ממנהלי האזורים ומפעילי השטח העצמאיים.

עוד על-פי האישום, במשך 7 שנות הפעילות, לארגון, למנהליו, למנהלי האזורים או לחברה שהוקמה על מנת לכסות את הפעילות הפלילית של הארגון לא היה כל רישיון לעסוק בתחום השמירה. חרף זאת, ותוך הצגת מצגים כוזבים רבים, הנאשמים פעלו בתחום השמירה בניגוד לחוק והשתלטו על חלק ניכר מענף השמירה בארץ, כך שהארגון פעל בלמעלה מ-500 אתרים, תוך שהוא מפיק הכנסות אסורות בסכום של למעלה מ-102 מיליון שקל.

מהאישום עולה,כי במקביל להעלמות המס והלבנת ההון נציגי הארגון פעלו בדרכים פליליות שונות על מנת להרחיב את תחומי פעילות הארגון, לרבות בדרך של סחיטה באיומים באמצעות ביצוע גניבות ונזקים באתרי בניה שונים, וזאת במטרה לכפות על קבלני בנייה לשכור את שירותי השמירה של הארגון, בין אם אלה סופקו בפועל ובין אם לאו.

הפרשה נחקרה על-ידי מחלקת החקירות ברשות המסים ויחידת לה"ב-433, יאל"כ (היחידה למאבק בפשיעה כלכלית). לפני כחודש, כשבוע לאחר שחשפו רשת בינלאומית מתוחכמת שעסקה בזיוף ובמכירה של יצירות אמנות ובהלבנת הון במיליוני שקלים, נחשפה הרשת הנוספת של מעלימי מס ומלביני הון בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

האישום הנו תוצאה של חקירה סמויה שהתנהלה מספר חודשים במטרה להתחקות אחר רשת שעניינה חשד להפצה ולקיזוז של חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים ועבירות על חוק איסור הלבנת הון, בתחום השמירה וכוח-אדם. זאת לאחר שעלה החשד כי 4 אחים מאזור רחובות וגדרה ניהלו והפעילו, באמצעות חברת אבטחה ושמירה שבבעלותם ובניהולם, "האחים מור ביטחון", עסק של שמירה ואבטחה תוך העלמת הכנסות מרשות המסים.

עם מעבר החקירה לגלויה הובאו לחקירה 11 חשודים, שישה מהם נעצרו, והשאר שוחררו בתנאים מגבילים.

במסגרת החקירה נתפסו עוד 9 כלי רכב, חלקם רכבי יוקרה, בהם ג'יפ ב.מ.וו X5 ו-6X. בנוסף נתפס כסף מזומן בסך של יותר מ-3 מיליון שקל בביתו של מנהל החברה מאג'די אבו מור, והוקפאו מיליוני שקלים בחשבונות הבנק של החשודים.