פיץ' הורידה את דירוג האשראי המושלם של צרפת ל-(+AA)

צרפת איבדה בכך את דירוג האשראי המושלם האחרון שלה לאחר ש-S&P ומודי'ס כבר הורידו את הדירוג של הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו ■ בפיץ' מציינים את הזינוק באבטלה, הגירעון בתקציב כסיבות להורדת הדירוג

סוכנות דירוג האשראי פיץ' הורידה אתמול את דירוג האשראי המושלם של צרפת בדרגה אחת ל-(+AA) מרמה המושלמת של AAA עם תחזית יציבה. וזאת בעקבות החששות מהמצב הכלכלי בכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו. בכך איבדה צרפת את דירוג האשראי המושלם האחרון שלה, לאחר שסוכניות הדירוג מודי'ס ו-S&P כבר הורידו את דירוג האשראי של המדינה.

בהודעה של פיץ' נכתב כי הסיבות להורדת הדירוג כוללות בין היתר ירידה חדה בהיקף היצור, זינוק בשיעור האבטלה, הגירעון בתקציב המדינה, וירידה חדה בהיקף הביקוש החיצוני. בפיץ' מציינים גם את הצורך בביצוע מספר רפורמות מבניים בצרפת כסיבה להורדת הדירוג.

הצמיחה בתוצר המקומי הגולמי של צרפת, עמדה בשנת 2012 סביב ה-0%, צפויה להציג במהלך שנת 2013 התכווצות של 0.3%, ורק בשנת 2014 המדינה צפויה לחזור לטריטוריה חיובית בצמיחה עם התרחבות של 0.6%. כך עולה מסקר שערכה סוכנות הידיעות "רויטרס".

"הורדת הדירוג של צרפת הינה תזכורת לעומקו של משבר החוב באירופה", אמר ניקולס ספירו, מנהל בחברת Spiro Sovereign Strateg. "למרות שצרפת נסחרת כאילו הייתה מדינת מרכז במהלך כל תקופת המשבר. אלא שבפועל, היסודות הכלכליים של המדינה הסתירו את עלויות גיוס הכספים הנמוכות שלה, כך שבמובן מסויים, צרפת הייתה מדינת פריפריה ברת מזל".

כאמור הורדת דירוג האשראי של פיץ' גורמת לצרפת לאבד את דירוג האשראי המושלם האחרון שלה לאחר הורדות דומות מצד מודי'ס ו-S&P מוקדם יותר. סוכנות S&P מעניקה לצרפת דירוג של (+AA) עם תחזית שלילית, ואילו מודי'ס מעניקה למדינה דירוג של Aa1 עם תחזית שלילית.