נתניהו: "נעביר תוכנית לחיזוק הנגב; ישראל משגשגת"

רה"מ בישיבת הממשלה השבועית: "ההשקעה היא בכל התחומים המרכזיים של החיים בנגב – המטרה היא להעלות את איכות החיים" ■ על איראן: "חודש עבר מאז הבחירות באיראן, והיא ממשיכה לשעוט קדימה לפיתוח יכולת גרעינית"

רה"מ בנימין נתניהו התייחס היום (א') בישיבת הממשלה לתוכנית כלכלית לחיזוק הנגב בהיקף של חצי מיליארד שקל, שאושרה היום בממשלה, ואמר כי מטרת התוכנית היא "להעלות את איכות החיים" בנגב.

"אנחנו נעשה מאמץ גדול מאוד היום, ואני חושב שהוא מהלך היסטורי בהחלטות ממשלה שבעצם מאשרות תוכנית לאומית לפיתוח הנגב; אנחנו כבר השקענו בנגב - בכבישים, ברכבות, במאמצים שונים שהביאו להתפתחות מרשימה, אבל עוד ידנו נטויה", אמר נתניהו.

רה"מ הוסיף כי "התוכנית הזאת שאנחנו מגישים היום לפיתוח הנגב כרוכה בהשקעה נוספת של 500 מיליון שקל, וההשקעה היא בכל התחומים המרכזיים של החיים בנגב - המטרה היא להעלות את איכות החיים. היא מתרכזת בתעסוקה, בדגש על היי-טק. הנגב הופך להיות, במיוחד באר שבע הופכת במהירות להיות מרכז חשוב של היי-טק במדינת ישראל.

"התוכנית עוסקת בפיתוח כלכלי, בחיזוק רשויות, בפתרונות דיור. אני רק אבקש מחבריי, מחברי השר סילבן שלום להדגיש ולומר כמה מלים בתחום הזה. היא חובקת את כל היישובים המרכזיים בנגב - את באר שבע, את דימונה, את ירוחם, את ערד, את אופקים, את המועצה האזורית מרחבים. היא גם מפתחת את באר שבע כמרכז סייבר. בשיתוף מטה הסייבר הלאומי אנחנו עושים פרויקטים משותפים שם סביב פארק ההיי-טק בנושא של סייבר, וזה גם סימן לעתיד, ועתיד טוב לבאר שבע וליישובי הנגב כולו".

התכנית הלאומית לפיתוח הנגב לשנים 2013-2017 גובשה על ידי ועדה בין-משרדית בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר ומנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור, והיא נועדה למנף את פיתוח הנגב כחלק מההערכות להעתקת מחנות צה"ל לנגב. הצפי הוא כי כתוצאה מהמהלך עד לשנת 2020 יחול גידול של כ-1.4-1.7 מיליארד שקל בפעילות הכלכלית של הנגב בשנה.

את התוכנית כינה סילבן שלום, השר לפתוח הנגב והגליל, כ"מענה האזרחי" למעבר בסיסי צה"ל לנגב. "בלי לתת מענה אזרחי נכון לאותם אלה עם פוטנציאל לעבור - לא יהיה אפשר להעביר אותם לגור בנגב. אנחנו מקווים שאותם אלפי אנשי קבע שיגיעו עם משפחותיהם, ימצאו בנגב את הבית, וכדי לאפשר להם לעשות זאת הקמנו מרכז אחד שנקרא One Stop Shop - שבמקום אחד הם יכולים לקבל את כל המידע הנדרש עבורם למקום תעסוקה עבור בן/ בת הזוג, לחינוך לילדים, לאפשרויות לדיור ולאפשרויות התשתיות, התרבות, הפנאי, ואנחנו מלווים כל אחד מאלה שפונים עד הרגע שהוא משתקע באזור הנגב וגבולו".

נתניהו התייחס גם לתהפוכות במזרח התיכון ואמר כי ישראל "משגשגת, חזקה, מאוחדת, מתפתחת, ואנחנו צריכים להיות מאוחדים על היעדים העיקריים שאני מפרט אותם כאן - גם עמידה מול אתגרים גדולים שמאיימים על ביטחוננו, וגם ביצוע, הוצאה לפועל של חזון שיש לנו, בראש ובראשונה פיתוח הנגב והגליל בהיקפים גדולים".

בהתייחסו לאיום האיראני אמר רה"מ: "חודש עבר מאז הבחירות באיראן - ואיראן ממשיכה לשעוט קדימה במהירות לפיתוח יכולת צבאית גרעינית. היא מרחיבה ומשכללת את מערך ההעשרה שלה, ובמקביל גם מפתחת כור פלוטוניום עם שני מסלולים להשגת חומר לפצצה גרעינית. במקביל היא גם מפתחת את מערך הטילים הבליסטיים שלה, שוב, לאיומים שהם אינם רק עלינו אלא בעצם על המערב כולו וגם על המזרח".