גיסו של המבורגר מעניק להראל שירותי אדריכלות ב-70 א' ש'

‎‎קבוצת הביטוח: "התמורה זניחה ביחס לעלויות הפרויקטים שבהם מוענקים השירותים" ‏‎‎■ הראל וכיל זימנו אסיפות להצבעה על מדיניות התגמול של הבכירים‏

נמשך הטפטוף הדליל של פרסום מדיניות התגמול בחברות הציבוריות (במסגרת חוק שכר הבכירים). היום דיווחו יצרנית הדשנים כיל וקבוצת הביטוח הראל על זימון אסיפות לחודש הבא, שבהן יתבקשו בעלי המניות להצביע על מדיניות התגמול לנושאי המשרה הבכירים בהן.

קבוצת הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, מבקשת לאשר כמה שינויים בהסכמי ההעסקה של צמד המנכ"לים המשותפים, מישל סיבוני ושמעון אלקבץ, ביניהם התאמות במענק, הגדלת תקופת הסתגלות וזכאות לפיצויי פיטורים.

בשורה התחתונה, בהתאם לתנאי התגמול החדשים, בהראל מעריכים כי עלות השכר של סיבוני ב-2013 תגיע ל-6.7 מיליון שקל (לא כולל מענק), וחלק מהסכום מיוחס להפרשות חד-פעמיות. עלות השכר הצפויה של סיבוני ב-2014 תגיע ל-4.4 מיליון שקל, שוב - לא כולל מענק.

עלות שכרו של אלקבץ ב-2013 צפויה לעמוד על 7.4 מיליון שקל, חלקם הפרשות חד-פעמיות, לא כולל מענק, וב-2014 העלות מוערכת ב-4.3 מיליון שקל, ללא מענק. אשתקד היה סיבוני המנהל המתוגמל ביותר בקבוצת הראל, ועלות העסקתו הגיעה ל-7.3 מיליון שקל. אלקבץ זכה לשכר בעלות של 4.8 מיליון שקל.

בכירי הראל מוקמו בשנים האחרונות במקומות מכובדים מבין מקבלי השכר הגבוה בבורסה המקומית. כך, דוחות חיוביים שהציגה הראל לסיכום 2012 באו לידי ביטוי בעלות השכר המצרפית שלה זכו שמונה מנהלים בכירים בקבוצה, כולל שלושה מבעלי השליטה (האחים יאיר וגדעון המבורגר וגיסם יואב מנור), שעמדה על 35 מיליון שקל. בשנתיים האחרונות חולקו 80 מיליון שקל בין שמונת הבכירים.

עוד עדכנה הראל על תיקון ואישור מחדש של הסכם לקבלת שירותי אדריכלות ממיקי קורנהויזר, גיסו של יאיר המבורגר, תמורת סכום חודשי של 70 אלף שקל, בתוספת מע"מ. ההסכם, שנחתם בתחילת 2011, מוארך באופן אוטומטי לשנה, ובהראל ציינו כי "התמורה המשולמת במסגרת ההסכם היא בתעריפים המקובלים בתנאי שוק", וכי התמורה החודשית "זניחה לחברה, והיא אף זניחה ביחס לעלויות הפרויקטים שבהם מעניק קרובו של בעל השליטה שירותי אדריכלות".

פי 12 מהממוצע בחברה

כיל, מקבוצת החברה לישראל, מבקשת לעדכן את סעיפי המענק ומרכיב האופציות בחבילת השכר של מנכ"ל החברה, סטפן בורגס, בד בבד עם אישור מענק של 1.23 מיליון שקל לבורגס בגין שנת 2012. במסגרת מדיניות התגמול שמבקשת החברה לאשר נקבעה נוסחת המענק השנתי לבורגס, הקובעת כי 60% ממנו יוענקו לפי עמידה ביעדים פיננסיים של החברה (רווח תפעולי ורווח נקי), 30% לפי עמידה ביעדים מדידים אישיים והיתרה - 10% - לפי "הערכה איכותית של יכולות הניהול והמנהיגות של מר בורגס".

פרמטר במדיניות התגמול הוא השוואה פנים-חברתית בין התגמול שלו זוכה המנכ"ל לבין התגמול שלו זוכים העובדים האחרים. כך למשל ירוויח בורגס פי 12.15 מממוצע התגמול הכולל של יתר העובדים, ופי 25.5 מהתגמול החציוני שלהם.

זאת ועוד, כיל מעמידה במדיניות התגמול טווחים ליחס הרצוי שבין הרכיבים הקבועים (שכר בסיס ותנאים נלווים) בחבילת השכר, לבין הרכיבים המשתנים (מענק והוני) של נושאי המשרה. כך למשל, יו"ר דירקטוריון פעיל ומנכ"ל ייהנו מבסיס שכר קבוע בטווח של 20%-50%, והמרכיב המשתנה יעמוד על 50%-80%.