אובמה התקשר לנתניהו: חזור לשולחן המו"מ

הבית הלבן: השיחה – חלק מההתייעצויות הרגילות בין שני המנהיגים ■ השיחה התנהלה לפני הו חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים ■ דובר הבית הלבן חוזר ומדגיש, בפעם המי יודע כמה: "השקפתנו היא שההתנחלויות הן מכשול לשלום"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, שוחח אמש (ה') טלפונית עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועודד אותו לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים מהר ככל האפשר. כך הודיע הבית הלבן.

בהודעה צוין שהשיחה היתה חלק מ"ההתייעצויות הרגילות" בין שני המנהיגים, אך היא נערכה כאשר שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, נמצא במזה"ת במאמץ להתניע מחדש את המו"מ.

דוברת הסטייט דיפרטמנט, ג'ניפר סאקי, אמרה אמש לכתבים בירדן כי בשלב זה "אין תכניות להודיע על חידוש השיחות", אך לפי הערכות בוושינגטון קרי החליט להאריך שהותו באזור ביום נוסף לנוכח עליית האינטנסיביות של שיחותיו עם הפלסטינים.

במקביל, חזר אתמול דובר הבת הלבן, ג'י קרני, על ההתנגדות רבת השנים של כל ממשלי ארה"ב למפעל ההתנחלויות. בתשובה על שאלה לגבי החלטת האיחוד האירופי על ההתנחלויות, אמר הדובר: "השקפתנו היא, שפעילות ההנחלויות היא מכשול להתקדמות. זו השקפה ארוכת שנים. התנגדותינו להתנחלויות ברורה ולא השתנתה. איננו מקבלים את הלגיטימציה של המשך פעילות בניין ההתחלויות. אנו גם מתנגדים לכל מאמץ לתת גושפנקה חוקית למאחזים מפני שמאמץ כזה יחתור תחת מאמצי השלום".