"הריבית תישאר מאוד מאוד נמוכה להרבה מאוד זמן"

עידן אזולאי מאפסילון: "אנו מותירים את התיקים הממשלתיים שלנו במח"מ בינוני של בין כארבע לחמש שנים"

"הויתור של האוצר על הטלת המס על משפרי הדיור (פקיד האוצר שהצדיק את המס בשבוע שעבר עוד עובד שם?), לצד ביטול המס על עקרות הבית (מתברר שהכסף לא נמצא שם), יצריך מן הסתם קיצוצים נוספים שרק יקטינו עוד יותר את מעורבות הממשלה במשק. נכון לרגע זה, מתוכננים קיצוצים בחינוך, תחבורה והיתרה בקיצוץ שווה בין כל המשרדים (עכשיו הבנו, כאן נמצא הכסף)". כך כותב עידן אזולאי מאפסילון בסקירתו השבועית.

לדעת אזולאי, המדד האחרון, שהיה קצת מעל הצפי, אינו מעיד על לחצים אינפלציוניים. במקביל, הממשלה מציגה תקציב ללא חזון, הצריכה הפרטית אמנם עלתה אבל צפויה לרדת בחזרה, הצריכה הציבורית גם עלתה וגם היא תרד והמטבע המקומי ממשיך להתחזק.

מה התוצאה של כל זה ? "ריבית מאוד מאוד נמוכה לאורך הרבה הרבה מאוד זמן שתמשיך לתמוך באפיקים הסולידיים על שלל מח"מיהם. על כן, אנו מותירים את התיקים הממשלתיים שלנו במח"מ בינוני של בין כארבע לחמש שנים".

לגבי המצב בעולם מציין אזולאי כי סין תמשיך להוות בטווח הארוך קטר מרכזי של כלכלת העולם. נשיא לשכת המסחר של סין - ארה"ב, ג'ון פריסבי, ציין השבוע כי אמנם חלק מהחברות שסוחרות עם סין חוות ירידה בפעילות שם לאחרונה. אולם, גם הוא רואה זאת כתופעה קצרת טווח, ומניח שסיפור הצמיחה של סין רחוק מלהסתיים.

"בזמן הקרוב אנו מטים את האחזקות הזרות שלנו לכיוון חברות שנהנות מצמיחתו המחודשת של השוק האמריקאי. עם זאת, אנו מעריכים שהחברות שחלק מהותי מפעילותם מגיע מהשוק הסיני, ממשיכות להוות השקעה ראויה לטווח הארוך".