פוטומדקס נכנסת לברזיל - וזוכה להמלצת "קנייה" בוול סטריט

החברה תשווק את מוצריה בברזיל באמצעות מפיץ מקומי ■ בית ההשקעות מקסים: יש לה יתרון תחרותי; מחיר היעד למניה - 19 דולר

חברת פוטומדקס , הפועלת בתחום בריאות העור והאסתטיקה ומספקת פתרונות משולבים ומוצרים לשוק הרפואי והדרמטולוגי, לשוק האסתטי המקצועי ולשוק הצרכנים הביתיים, הודיעה כי החברה-הבת רדיאנסי רכשה את חברת ההפצה הברזילאית הפרטית LK Technology Importaçăo E Exportaçăo, וכי תחל בשיווק ומכירות של מוצרי מותג ה-no!no! שלה בברזיל כבר ברבעון השלישי של השנה.

שוויה הכולל של העסקה הוא כ-100 אלף דולר, בתוספת רווחים כתוצאה מפעילות המסורתית של LK במהלך תקופת המעבר. חברת LK, שהוקמה ב-2003 ומשרדיה נמצאים בסאו-פאולו, פועלת מזה מספר שנים כמשווקת של מוצרי רדיאנסי לשוק המקצועי בברזיל. מנהל הפעילות המקומי של חברת LK ימשיך לכהן בתפקידו.

"אנחנו שמחים להביא את מוצרי no!no! לברזיל, אשר מהווה המדינה התשיעית בה אנו פועלים בערוץ מכירות ישיר", מסר ד"ר דולב רפאלי, מנכ"ל פוטומדקס. "הנהלת LK הציגה יכולת להגדלת מכירות מוצרים בתחומי המכשור הרפואי והאסתטיקה. עם צמיחה מהירה של מעמד הביניים במדינה ועניין רב במוצרי אסתטיקה, ברזיל מהווה הבטחה יוצאת דופן בתחום המכירות הישירות לצרכן של מוצרי no!no!. בכוונתנו להתחיל במכירות השנה תוך שאנו משלימים את המסר השיווקי ואת אסטרטגית המדיה שלנו על מנת להיכנס מוקדם ככל האפשר לשוק צומח זה".

שוק המוצרים האסתטיים בברזיל מהווה השוק השלישי בגודלו בעולם אחרי ארה"ב ויפן עם מכירות שנתיות של 24 מיליארד דולר בשנת 2011 - כך על-פי חברת השיווק הברזילאית Fess'Kobbi. בנוסף, על-פי לשכת המסחר האלקטרוני בברזיל, שוק המסחר האלקטרוני במדינה, שהינו הגדול ביותר באמריקה הלטינית, גדל בקצב מהיר של 25% בשנה, כאשר קטגוריית המכשור האלקטרוני היא הגדולה ביותר. בהתאם לאסטרטגיית השיווק והמכירות הרב-ערוצית של פוטומדקס, מוצרי no!no! יימכרו במרבית הערוצים הקמעונאיים בברזיל, בנוסף לערוצי המכירה הישירים לצרכנים אשר בבעלות החברה.

בתוך כך, בית ההשקעות מקסים גרופ פרסם בימים האחרונים המלצת "קנייה" לפוטומדקס לאור רכישת המפיץ בשוק הברזילאי, עם מחיר יעד של 19 דולר למניה - 21% מעל מחיר השוק. האנליסטים מעריכים כי כניסה לברזיל עשויה להיות "Game-Changer" עבור פוטומדקס וכי מוצרי no!no! יהנו מההתרחבות גיאוגרפית. הם הוסיפו כי אוכלוסיית ברזיל מונה כ-193 מיליון איש, כש- 75-80 מיליון איש הינם במצב סוציו אקונומי +C עד +A (בדומה לארה"ב) ומהווים הזדמנות משמעותית עבור פוטומדקס.

האנליסטים ציינו יתרון תחרותי לפוטומדקס בברזיל: על מוצרים אסתטיים מארה"ב ישנן מכסי ייבוא גבוהים; מכיוון שהמוצרים לברזיל ישלחו מישראל, לכניסת פוטומדקס לברזיל ישנו יתרון תחרותי, גם במחיר וגם בשיעורי הרווחיות.