בדיקת "גלובס": אילו אפליקציות חדשות יש בחלונות 8?

קניתם מחשב עם חלונות 8, וגיליתם שיש בו רק מעט אפליקציות? 10 חודשים אחרי ההשקה, מתחילות חברות בינלאומיות וישראליות, כמו אל-על ו-rest, לייצר אפליקציות למערכת ההפעלה

מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, חלונות 8, נמצאת בשטח כבר כמעט 10 חודשים. מדובר בשינוי מהפכני לעונת חלונות 7, בשל השינוי התפיסתי בתפעול המחשב באמצעות אפליקציות, לצד תמיכה במסכי מגע וממשק האריחים בעמוד ההתחל. למעשה, מדובר בתפעול דומה לזה של הסמארטפון או הטאבלט.

הגישה של מיקרוסופט (בדומה לאפל) היא שמפתחים יבנו אפליקציות שיאפשרו גישה נוחה ומהירה למוצרים שלהם, והמשתמש יקבל על האריח מידע מתחלף בזמן אמת, למשל, כותרות מעודכנות של אתר חדשות, מבלי שיצטרך להיכנס לתוך האפליקציה. הורדת האפליקציות מבוצעת חינם דרך חנות האפליקציות של חלונות 8, הנמצאת בממשק האריחים של המערכת. כל שצריך לעשות הוא לחפש את שם האפליקציה בשדה החיפוש.

"גלובס" בדק מה מצב האפליקציות הישראליות וגם הציץ בכמה אפליקציות מהעולם.

בידור וספורט

גוגל - סרטונים

תכני וידיאו הם הדבר המהנה כאשר משתמשים בטאבלט או במחשב. אפליקצייה ייעודית של יו-טיוב עדיין אין בחלונות 8, אולם גוגל מציעה אפליקציה נוחה המאפשרת גישה לאתר הקליפים, כולל עבודה עם אתר החיפוש, התמונות והמיילים.

One

לחובבי הספורט מציעה חלונות 8 את אפליקציית ספורט One. מבחן התוצאה: כוללת גישה לחדשות מהתחום, תוצאות בזמן אמת של משחקי כדורגל וכדורסל, טורים אישיים של כותבי האתר וכתבות וידיאו.

ערוץ הספורט

אפליקציית ספורט נוספת היא של ערוץ הספורט. מבחן התוצאה: מציעה מידע חדשותי על מגוון ענפי ספורט ותוכן בווידיאו.

וואלה VOD

מי שרוצה למצוא סרטים נוספים, יגלה שאפליקציות מחו"ל כמו Hulu חוסמות גיאוגרפית את ישראל בגלל הסכמי זכויות יוצרים, אבל אפשר להתנחם באפלייקצית וואלה VOD. מבחן התוצאה: מציעה מאגר גדול לתוכניות טלוויזיה ישראליות, אמריקניות וסרטים רבים. החיסרון הוא שרוב התוכן מיושן מאוד. התכנים ניתנים לצפייה חינם.

חדשות

ynet, "גלובס", ו"ישראל היום"

אתרי החדשות גם נמצאים בסביבת האפליקציות של חלונות 8. "גלובס" מציע צפייה נוחה בתוכניות הוידיאו מגלובס TV, אתר Ynet מאפשר קריאה של החדשות במגוון נושאים, ו"ישראל היום" מאפשר לקרוא את עמודיו בפורמט דיגיטלי ולשמור כתבות במחשב.

Cnet

רק חלק מאתרי חדשות הטכנולוגיה מציעים אפליקציות לסביבה של מיקרוסופט, ביניהם אתר Cnet הוותיק. מבחן התוצאה: נוח מאוד לצפייה בכתבות הווידיאו, הכוללות מבזקי חדשות יומיים, ביקורות על גאדג'טים וכתבות שטח.

TuneIn

אפליקציית הרדיו הפופולרית TuneIn מאפשרת האזנה לתחנות רדיו מהעולם ומישראל. מבחן התוצאה: חלוקה לפי קטגוריות שונות, המציעות גישה נוחה יותר לתוכן המבוקש. למשל, חיפוש לפי ארצות, ז'נארים או תחנות המשדרות מוזיקה מעשורים מסוימים.

ילדים

ע-ברית לילדים

לילדים מציעים בידיעות טכנולוגיות את אפליקציית "עברית לילדים". מבחן התוצאה: מאפשרת צפייה בסדרות טלוויזיה קלאסיות כמו "החיים" והדרדסים, ובקלטות ילדים, למשל, הכבשה שושנה. הצפייה בחלק מהתכנים חינם, ואילו תכנים אחרים בתשלום. עלות צפייה בעונה המלאה של "החיים" - 24 שקל.

תרגום

בבילון

חברת בבילון הישראלית מציעה אפליקציית תרגום. מבחן התוצאה: שימוש נוח על עמוד הבית של המחשב או הטאבלט. מדובר בגרסה יחסית פשוטה לתוכנה של החברה הניתנת בתשלום או תמורת התקנת סרגל כלים. יש אפשרות לתרגום משפטים ומילים למגוון שפות.

מורפיקס

מורפיקס מבית מלינגו מציעה תרגום מאנגלית לעברית ולהפך. מבחן התוצאה: חלונות 8 מציעה לפתוח אפליקציות בצורה מוקטנת לצד יישומים אחרים, כמו דפדפן האינטרנט. מורפיקס נבנתה במיוחד לצורת העבודה הזו, המאפשרת לתרגם מילים כאשר גולשים באתר בשפה האנגלית מבלי לעזוב את הדפדפן.

תיירות ופנאי

אל-על

אל-על מציעה את האפליקציה שלה כבר מהחודשים הראשונים להשקת החנות. זו כוללת בעיקר מידע על המראות ונחיתות וקישורים לאתר החברה. מבחן התוצאה: אל-על לא טרחה להוסיף יכולות לביצוע צ'ק אין או מידע אישי על החברות במועדון הנוסע המתמיד.

רסט (Rest)

גם אפליקציית אתר המסעדות זאפ Rest פעילה כיום. מבחן התוצאה: יש מידע על קופונים, ארוחות עסקיות, מתכונים ומשלוחים. בחלק מהמסעדות ניתן גם לעשות הזמנה לשולחן ישירות מהאפליקציה. עם זאת, האופציה לא תמיד זמינה.

הוטלס. קום

אתר Hotels.com מאפשר לבצע בקלות ובמחירים יחסית נמוכים הזמנות לבתי מלון. מבחן התוצאה: האתר מספק גישה למידע ישר מהאפליקציה, כולל מחירים ומידע מקיף על בתי המלון.

לאומי קארד

חברת האשראי לאומי קארד בנתה אפליקציה נחמדה מאוד להטבת הפינוקים שהיא מציעה ללקוחותיה. מבחן התוצאה: האתר מציע סקירה נוחה לפי קטגוריות של כל ההטבות, אבל יש תחושה שהפיתוח נעצר באמצע. אמנם ניתן למצוא הטבות, אבל ההזמנה מתבצעת דרך דפדפן האינטרנט, במקום להשאיר את המשתמש בסביבה הנוחה של האפליקציה.