בנט: תקציב תמורת משאל-עם; גם הפלסטינים יקיימו משאל

(עדכון) - שר הכלכלה: "זוהי דרישה ערכית ומוסרית. המשימה הראשונה שלנו בבית היהודי היא למנוע קרע בעם" ■ ציפי לבני ואביגדור ליברמן מביעים באופן נחרץ התנגדות להביא את הסוגיה להכרעת הציבור

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, ח"כ נפתלי בנט, מציב תנאים לתמיכת סיעתו בתקציב המדינה: הסיעה תתמוך בתקציב רק בתמורה לקיום משאל עם על המשא ומתן המדיני.

לקראת ההצבעה על תקציב המדינה לשנים 2013-2014 בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא, צפוי להודיע היום יו"ר הבית היהודי כי מפלגתו לא תתמוך בתקציב אם לא יוחלט על קיום משאל עם שיאשר את ההסכם המדיני מתגבש עם הפלסטינים. בשיחות סגורות אמר בנט כי "זוהי דרישה ערכית ומוסרית. המשימה הראשונה שלנו בבית היהודי היא למנוע קרע בעם".

לפי שעה, למרות התחייבויותיו החוזרות ונשנות בנאומיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקיום משאל עם לקראת חתימה על הסכם מדיני, דווקא שותפיו הקואליציוניים הבכירים מתנגדים לקיומו. יו"ר התנועה, שרת המשפטים ציפי לבני ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מביעים באופן נחרץ התנגדות להביא את הסוגיה להכרעת הציבור.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ליברמן, אמר לפני כמה שבועות כי "משאלי עם הם בריחה של מקבלי החלטות מאחריות", ואילו לבני אמרה כי "הציבור בחר בנו לקבל החלטות אמיצות. כשאנחנו יוצאים למלחמה אנחנו לא שואלים את העם וכך צריך גם לגבי הסדר מדיני".

גם יו"ר הרשות אבו מאזן מכריז כי יבקש את אישור העם הפלסטיני לכל הסדר שיגובש. בריאיון לעיתון הירדני א-ראי דיבר אבו מאזן על חידוש השיחות הישירות עם ישראל ואמר כי יביא לאישור העם הפלסטיני את ההסכם שיושג במגעים עם הצד הישראלי.

יו"ר הרשות התייחס גם לשיחות שנערכו בעבר ואמר כי "כמעט הגענו להסכם עם אולמרט, אבל היו לו בעיות פוליטיות והוא נפל, ואז בא נתניהו והכל נעצר".

אבו מאזן נשאל מה יהיה במקרה שהשיחות יכשלו והשיב: "אם לא יהיה הסכם כל האופציות פתוחות".