תיק ההשקעות המומלץ של בועז ורשבסקי מפסגות

בועז ורשבסקי מפסגות סבור שהשוק המנייתי מתאים בעיקר למשקיעים עם סבלנות, ומעדיף את שוקי ארה"ב ואירופה

בתחילת חודש מארס, כאשר בועז ורשבסקי מפסגות ביקר לראשונה במדור, שוב עלו חששות המשקיעים בנוגע לעתיד הכלכלות המרכזיות בעולם, בעקבות כמה אירועים שהתרחשו באותה העת באיטליה ובארה"ב.

מאז השווקים אמנם הציגו שיפור מסוים במצבם, אולם ורשבסקי סבור כי עדיין לא הגענו למצב של יציבות. "רק לאחרונה ראינו את התנודתיות הרבה בשוק, הן בחלק המנייתי והן בחלק הסולידי, בעקבות הצהרות הבנק הפדרלי בארה"ב על צמצום ההרחבה המוניטארית", הוא אומר.

ורשבסקי, מנהל השקעות קופות גמל מפעליות בפסגות, מגדיל את הרכיב המנייתי בתיק מ-32% ל-35%, "כתוצאה משיפור מתמשך בנתונים הכלכליים בעולם", הוא מסביר, "בשל תוצאות אופטימיות אלה אני צופה שיפור משמעותי בדוחות הכספיים של החברות".

עוד הוא סבור כי "שוק המניות מגלם משוואת סיכוי-סיכון אטרקטיבית, אל מול האלטרנטיבה של שוק האג"ח, הן הממשלתיות והן הקונצרניות. אך האפיק המנייתי ימשיך להיות תנודתי, וההשקעה בו מתאימה למשקיעים בעלי סבלנות.

"השוק בארץ פחות אטרקטיבי מהשווקים בחו"ל, בעקבות השינויים המבניים שהוא עובר", מוסיף ורשבסקי, "חברות רבות נפגעות מהרפורמות שמתבצעות כיום ומחוסר הוודאות לגבי תוכניות עתידיות של הממשלה. בנוסף, הנתונים הכלכליים בישראל מראים על האטה בשוק ועל ירידה ברווחיות החברות".

ורשבסקי ממשיך להמליץ על החזקה במניית הפועלים, שהוסיפה לערכה כ-4% מאז תחילת מארס.

מבין המניות שעליהן המליץ ורשבסקי בולטת מניית יצרניות תמציות הטעמים פרוטרום, עם זינוק של 16% לעומת עלייה של כ-1.5% במדד ת"א 100 בתקופה זו. כעת הוא סבור כי הגיע הזמן לממש החזקה זו, ובמקומה להשקיע במניית חברת הביוטכנולוגיה החקלאית אבוג'ן. "התחום שבו פועלת החברה הוא תחום צומח, ואני צופה שהיא תבצע תשואה עודפת על השוק".

את הגדלת הרכיב המנייתי ורשבסקי ממליץ לעשות בשוקי חו"ל, בדגש על השוק האמריקאי, שלדבריו "הוא השוק המועדף עליי, בגלל שיפורים עקביים בנתונים הכלכליים".

ורשבסקי מתייחס להודעת ה"פד" על התוכנית להקטנת ההרחבה המוניטארית, ומציין כי "לדעתי, ההרחבות יימשכו זמן ממושך יותר ממה שהשוק צופה - למרות הנתונים הטובים שמפורסמים לאחרונה, ההתאוששות הכלכלית תיעצר ללא הזרמת הכספים מצד הבנק המרכזי. עם זאת, גם אם ההזרמות יפסיקו מוקדם, ההשפעה על המניות תהיה חיובית. ההרחבות יפסיקו אך ורק אם הפד יבין שהמצב משתפר והכלכלה נכנסת לכיוון הנכון. אם הכלכלה בארה"ב תשתפר, הרכיב המנייתי יעלה בהתאם".

סלקטיביות באפיק הקונצרני

לגבי השוק האירופי סבור ורשבסקי כי הוא "אטרקטיבי להשקעה, היות שבחודשים האחרונים ירד בעולם החשש של התפרקות האיחוד האירופי. בנוסף, בחודשים האחרונים ראשי המדינות באירופה שינו את המדיניות שלהם - הם מנסים לעודד את הצמיחה, ולא רק לבצע תוכניות צנע. יתרה מזו, ה-ECB (הבנק האירופי המרכזי) ממשיך לבצע שינויים להוספת השקיפות והאמינות של הבנק, ויש גם תכנון לתת יעדים כמותיים. אני צופה שנשמע על תוכניות נוספת מצד ה-ECB בעתיד".

ורשבסקי מציין כי את החשיפה לשוק האירופי אפשר להשיג דרך תעודות סל שעוקבות אחריו ו-ETF בחו"ל, דוגמת IEV.

לגבי רכיב האג"ח בתיק, מדגיש ורשבסקי כי "הסיכונים המרכזיים בשוק הסולידי הם עליית תשואות ופתיחת מרווחים באפיק הקונצרני. כל עוד ההרחבות המוניטאריות והריביות הנמוכות ימשיכו כפי שהם כיום, האפיק הסולידי ימשיך לתת תשואה חיובית.

"אולם", הוא מציין, "שינויים אלו יכולים להיות מאוד מהירים, ולמשקיעים שלא יגיבו בזמן ייתכנו הפסדי הון". החלוקה בהחזקה הממשלתית של ורשבסקי היא 55% לסדרות שקליות ו-45% לצמודות מדד במח"מ בינוני.

לגבי האפיק הקונצרני ורשבסקי ממליץ "להמשיך לבחון את ההשקעה באופן סלקטיבי, כיוון שהמרווחים באג"ח רבות לא מפצים מספיק על הסיכון. אני ממליץ להתרכז באג"ח מקבוצת A, ולנצל הזדמנויות לצורך מימוש רווחים".

בתוך התיק הקונצרני ורשבסקי נפרד מנפטא א' ואקויטל 1, ומוסיף את סדרה א' של חברת התקשורת הוט. למשקיעים המחפשים השקעות מסוכנות יותר הוא מציין גם את סדרה ד' של קרדן.

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של בועז ורשבסקי
 ההמלצות של בועז ורשבסקי

תיק ההשקעות המומלץ של בועז ורשבסקי
 תיק ההשקעות המומלץ של בועז ורשבסקי