בעלי ניופאן: מכירות המותג האייר יגיעו ל-400 מיליון שקל בשנה

האייר יהפוך למנוע הצמיחה של קבוצת ניופאן, מתוך כוונה להגיע ליעד תוך 4 שנים ■ במסגרת זו נכנס המותג לקטגוריות חדשות כגון טאבלטים, מזגנים וסמארטפונים

חברת ניופאן החליטה להציב את המותג האייר (Haier) כמנוע הצמיחה המרכזי שלה, עם יעד להפוך אותו לאחד מ-3 המותגים הגדולים ביותר בענף מוצרי החשמל, אחרי סמסונג ו-LG.

במסגרת זו נכנסת החברה עם המותג לקטגוריות חדשות, ובכללן טאבלטים, מזגנים וסמארטפונים, וזאת במקביל להרחבה משמעותית של קו המוצרים בקטגוריות שבהן המותג פעיל היום.

לדברי צביקה גיור, המנכ"ל והבעלים של חברת ניופאן, המותג האייר חתם את המחצית הראשונה של 2013 עם הכפלה של המכירות ל-50 מיליון שקל, במחירים לקמעונאי וללא מע"מ. במחירים לצרכן מדובר בסכום הגבוה בעשרות אחוזים.

ניופאן משווקת בישראל מגוון מותגים, ובהם טושיבה, דלונגי, מג'מיקס, קיצ'נאייד ואחרים, אולם האייר הוא המותג היחיד שיש לו קו מוצרים רחב כל-כך, והוא עתיד להוות את ליבת הפעילות של החברה.

כניסה לתחום הסמארטפונים

לדברי גיור, "להאייר יש את הפוטנציאל והכלים להיות אחד מ-3 המותגים הגדולים בארץ. בטווח של 4 שנים, מכירות האייר יוכפלו פי ארבעה ויגיעו ל-400 מיליון שקל. יש לנו שיתוף-פעולה מהספק, שמגדיר את ישראל כיעד אסטרטגי מבין מעט שווקים שמוגדרים אסטרטגיים עבור החברה.

"אנחנו חווים התפתחות יפה של המותג. חוץ מסמסונג ו-LG, אין אף יצרן גלובלי רציני שיש לו קו שלם של מוצרים. האייר הוא היצרן הסיני הכי גדול, והוא היחיד שפועל כמו מותג גלובלי".

ניופאן החלה לשווק את המותג בישראל לפני 5 שנים, אולם לדברי גיור, פעילותו הייתה מוגבלת בשל ליין מוצרים מצומצם ששווק כאן.

- האם הטאבלטים שיושקו יתחרו במחיר?

"הם לא יהיו הכי זולים אלא איפשהו באמצע, בין מחיר האייפדים של אפל לבין המותגים האחרים. יש פערי מחירים עצומים, ויש הרבה מקום להיכנס".

- מה יעד מכירות הטאבלטים?

"אני מעריך שבישראל נמכרים 400 אלף טאבלטים בשנה. אם נגיע ל-10%, זה יהיה טוב".

במסגרת המהלך תשיק ניופאן מגוון רחב של מוצרים חדשים בקטגוריית המקררים והטלוויזיות ותחל לראשונה לשווק גם מקפיאים.

"אנחנו משיקים הרבה מקררים חדשים, וניכנס לנישות שלא שיחקנו בהן, כמו למשל מקרר בנפח 600 ליטר ומקפיאים שלא שיווקנו עד היום", אומר גיור. "נכון להיום יש לנו נתח של 5% בקטגוריית המקררים, כי לא היה לנו מגוון. אנחנו מקווים שתוך כמה שנים נגיע ל-20%. שוק המקררים מגלגל 260 אלף מקררים בשנה. בטלוויזיות המותג האייר מהווה יותר מ-10% מהיחידות הנמכרות, שמספרן עומד על יותר מ-50 אלף בשנה".

- מתי תשיקו את הסמארטפונים של האייר?

"אנחנו מקווים שעוד השנה".

הכניסה לקטגוריית המזגנים חדשה עבור ניופאן, ולדברי גיור, היא חלק מתפיסה של שיווק רחב של המותג.

- אתה יכול לחקות את ההצלחה של סמסונג?

"זה לא קל. סמסונג הוא מותג מדהים, אבל זה אתגר. אנחנו מסתכלים לטווח ארוך".