דאלאס קאובויז עשויה לקבל 25 מיליון דולר בעונה מ-AT&T

דיווחים: קבוצת הפוטבול במו"מ מתקדם עם ענקית התקשורת למכירת הזכויות השמיות של אצטדיונה הביתי, ה"קאובויז סטדיום"

קבוצת ה-NFL דאלאס קאובויז במגעים מתקדמים עם AT&T למכירת הזכויות השמיות של אצטדיונה הביתי, ה"קאובויז סטדיום", שנפתח בשנת 2009 לאחר בנייה שעלותה הסתכמה ב-1.2 מיליארד דולר. כך מפרסמים כלי התקשורת בארצות הברית.

על-פי ההסכם המתגבש, תשלם ענקית התקשורת לקבוצת הפוטבול כ-25 מיליון דולר לשנה בעבור הזכויות, במה שיהפוך את ההסכם ליקר ביותר מסוגו בספורט האמריקאי. מי שנהנית כיום מההכנסות הגבוהות ביותר ממכירת הזכויות השמיות של המגרש שלה, היא קבוצת הפוטבול ניו יורק מטס: מקבלת 20 מיליון דולר לעונה מחברת השירותים הפיננסיים סיטיגרופ, תמורת שינוי שם האצטדיון שלה ל"סיטיפילד".

ה"קאובויז סטדיום", שמכיל כ-100 אלף מקומות ישיבה, כבר הספיק במהלך חייו הקצרים לארח את משחק הסופרבול ואת האולסטאר של ה-NBA.

לאחרונה העריך מגזין "פורבס" את השווי של הקאובויז ב-2.1 מיליארד דולר. הבעלים של הפרנצ'ייז, ג'רי ג'ונס, נחשב לחלוץ בתחום חסויות הספורט: כבר בתחילת שנות ה-90 הוא חתם על הסכמים פורצי דרך עם נייקי, פפסי ואמריקן אקספרס.

הקאובויז נחשבת לאחת מקבוצות הספורט הרווחיות ביותר בעולם: על-פי "פורבס", את השנים 2010-2012 היא סיימה עם רווח תפעולי כולל של 489 מיליון דולר. מבחינה מקצועית העניינים קצת פחות מסתדרים בדאלאס בשנים האחרונות: הקבוצה לא זכתה באף אליפות ב-NFL מאז 1995, ומאז 2009 אפילו לא הצליחה להגיע לפלייאוף.