אין רכבת בין הרצליה לבנימינה: פקקים ונוסעים זועמים

למרות הפרסום מראש, נוסעים רבים הופתעו כשהגיעו לתחנות הרכבת בין הרצליה לבנימינה וגילו שהקו המרכזי נסגר ל-4 ימים בשל עבודות ■ אגד מתגברת אוטובוסים

אלפי נוסעי רכבת ישראל נותרו הבוקר (ד') תקועים. בשל עבודות תשתית, הופסקה לארבעה ימים תנועת הרכבות בין הרצליה לבנימינה, מה שמבטל למעשה את תנועת הרכבות בין מרכז ודרום הארץ - לצפונה. נוסעים שלא ידעו על השינוי מצאו עצמם חסרי אונים.

תושב רחובות שפגשנו בתחנת רכבת מרכז בתל אביב "שבר את הראש" בניסיון למצוא פתרון: "כבר עשר שנים שאני נוסע ברכבת. לא ידעתי על סגירת הקווים, ועכשיו או שאעלה על אוטובוס או שאקח מונית וזה יעלה לי מאות שקלים".

מספר צעירים שחזרו יחד מביקור מחו"ל תכננו לקחת את הרכבת צפונה, חזרה הביתה. הם אפילו הצטיידו בכרטיסים מראש. הם זועמים שכעת אין מי שיחזיר להם את כספם.

איציק מכרכור נוסע מדי יום ברכבת לעבודה בתל אביב. ליומיים הקרובים הוא קיבל אישור מיוחד ממנהליו לעבוד מהבית, למרות שהוא מפסיד כסף בשל כך. "זאת שערורייה. למה הם לא עובדים בלילות ומאפשרים את התנועה ברכבת לכאלה שצריכים אותה בשעות היום?"

עדי מהשרון עובדת בתל אביב. בשבועיים האחרונים היא נהנתה מתנועה זורמת יחסית בשל החופש הגדול. היום זה השתנה. "הבוקר הכביש היה עמוס הרבה יותר", סיפרה. "עמדנו הרבה מאוד זמן בין נתניה לרשפון. למה עושים תיקונים ברכבת באמצע השבוע ולא בסוף השבוע או בחגים?"

תושבת אחרת מאזור השרון, שנוסעת בכל בוקר ברכבת לעבודה, הצליחה להשיג היום טרמפ ברכב אחרי שפרסמה הודעה בפייסבוק. מחר השיגה טרמפ שיוצא מוקדם בבוקר, וכעת היא שוקלת לקחת בייביסטר שיישאר עם הילדים בשעות המקודמות של הבוקר.

מתגברים קווים

עבודות התשתית שהחלו הבוקר יימשכו עד יום ראשון לפנות בוקר בשעה 4:00. התחנות הסגורות בימים אלה הן: בית יהושע, נתניה, חדרה מערב וקיסריה-פרדס חנה. הרכבות מצפון ייצאו ויסיימו את נסיעתן בתחנת בנימינה. הרכבות מדרום - בתחנת תל אביב סבידור מרכז.

בשל השבתת הרכבת בקווים אלה, מתגברת אגד את תנועת האוטובוסים. בין הקווים שמתוגברים החל מהבוקר: 900 ו-910 בין חיפה לתל אביב, 872 בין תל אביב לחדרה ו-605 בין תל אביב לנתניה.