פייסבוק ניפצה התחזיות: זינוק בהכנסות מפרסום בסלולר

(עדכון) צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 14 סנט למניה והכנסות של 1.62 מיליארד דולר ■ החברה דיווחה על גידול של 21% במשתמשים הפעילים ל-1.15 מיליארד ■ 41% מסך הכנסות הפרסום של החברה הן מהסלולר

הרשת החברתית פייסבוק מחצה הערב (ד') את ציפיות האנליסטים בשוק כאשר דיווחה על רווח של 333 מיליון דולר או 13 סנט למניה ברבעון השני, בהשוואה להפסד של 157 מיליון דולר או 8 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם עמד על 19 סנט למניה.

בשורה העליונה החברה דיווחה על עלייה בהכנסות ל-1.81 מיליארד דולר, לעומת 1.12 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 14 סנט למניה והכנסות של 1.62 מיליארד דולר.

החברה דיווחה בנוסף על גידול של 21% במשתמשים הפעילים ל-1.15 מיליארד. מניית פייסבוק מזנקת בכ-15% במסחר המאוחר.

גולת הכותרת בדוחות של פייסבוק הן ההכנסות מהסלולר. להפתעת אנליסטים רבים בוול סטריט, פייסבוק דיווחה על גידול מהותי בהכנסות מפרסום בסלולר, כך שכעת הן מהוות 41% מסך הכנסות הפרסום של החברה - 1.6 מיליארד דולר.

מאז פייסבוק הפכה לחברה ציבורית בחודש מאי 2012, היא לא עשתה כלום מלבד לשבור את ליבם של המשקיעים. מניית החברה צללה ב-32% מאז ההנפקה הראשונית לציבור והשלימה ירידה של 7% מאז תחילת השנה. זאת, בזמן שהמדדים המרכזיים בוול סטריט כבשו שיאים חדשים באותה תקופה.