טבע ולונזה מסיימות את המיזם בתחום המוצרים הביולוגיים

ענקית התרופות הישראלית והחברה השוויצרית החליטו להפסיק את שיתוף הפעולה סביב הפיתוח, הייצור והשיווק של תרופות Biosimilar

טבע ולונזה השוויצרית הודיעו היום (ה') כי בעקבות בחינה אסטרטגית של המיזם המשותף ביניהן, החברות החליטו להפסיק את שיתוף הפעולה סביב הפיתוח, הייצור והשיווק של תרופות Biosimilar.

סיום המיזם המשותף, שהחל בשנת 2009, יאפשר לשתי החברות לקדם את האסטרטגיות הייחודיות שלהן בתחום. שתי החברות ימשיכו לבחון הזדמנויות להפקת הערך המרבי מההשקעות ומההתקדמות שהמיזם המשותף הניב עד כה, בהסכמה מלאה על כך שתרופות Biosimilar בטוחות, אפקטיביות ובנות השגה ייטיבו עם המטופלים וישרתו טוב יותר את התחום כולו.

ד"ר מייקל היידן, נשיא המחקר והפיתוח הגלובלי והמדען הראשי של טבע, ציין כי "לטבע יש היסטוריה של הצלחה בתחום המוצרים הביולוגיים ואנחנו מתכננים להמשיך לבנות על הצלחה זו. החלטה זו תומכת ביכולת שלנו לנקוט בגישה סלקטיבית ביותר במאמצינו ליצור תיק מאוזן של מוצרי Biosimilars, Biobetters ותרופות ביולוגיות חדשניות המתיישבות עם סל המוצרים ותחומי המחלות שאנו מתמקדים בהם, ובכך אנו יכולים לסייע טוב יותר למטופלים שלנו בתחומים אלה".

ד"ר סטפן קוטזר, מנהל תפעול תחום שוק הפרמה והביוטק בלונזה, אמר כי "סיום המיזם המשותף מאפשר לנו להפסיק להשקיע בתחומים שאינם אסטרטגיים עבור לונזה, כגון פיתוחים קליניים ומסחור תרופות. להערכתנו, תחום ה-Biosimilar ידרוש יותר השקעה ממה שתוכנן, וגם יותר זמן להגיע לשוק. לכן בכוונתנו להגביל בעתיד את התפקיד שלנו על ידי התמקדות במומחיות הליבה - ייצור לצד שלישי ופיתוח קווי תאים".