שיקולים פוליטיים: ראשי רשויות מקומיות נגד חברות הסלולר

ראשי רשויות מקומיות דורשים מהחברות הסלולריות לנתק אתרים סלולריים או להזיזם בעקבות דרישות תושבים שסוחטים את המתמודדים

התופעה לפיה לקראת הבחירות לרשויות המקומיות נעצרות התוכניות והאישורים לבניית אתרים סלולריים חוזרת השנה ביתר שאת. מקורות בתעשייה הסלולרית מדווחים על ראשי רשויות מקומיות שדורשים מהחברות הסלולריות לנתק אתרים סלולריים או להזיזם בעקבות דרישות תושבים שסוחטים את המתמודדים.

אותם גורמים מתארים סיטואציות קיצוניות של מתמודדים שמבטיחים לתושבים הבטחות להרחיק אתרים סלולריים שנבנו והוקמו באישור של אותם מתמודדים עצמם, רק למען הבחירות. התופעה שמחמירה בכל מערכת בחירות מסבה נזק כבד לחברות הסלולריות וכמובן גם מביאה לעצירת התוכניות והאישורים עד לאחר הבחירות.

מיותר לציין שהתופעה רק מחמירה את מצב התושבים ופוגעת בהם יותר, משום שאיכות השירות שהם מקבלים נפגעת, וכתוצאה מכך הם נאלצים לחטוף קרינה בכמות יותר גדולה מאנטנות מרוחקות שנאלצות לשדר בעוצמה גבוהה יותר כדי לתת כיסוי.

בהיעדר פתרון יסודי לבעיית האנטנות הסלולריות, מתקשות כל החברות לעמוד בדרישות לאיכות שירות. בחודשים האחרונים ניתן לראות בבירור עלייה בכמות הניתוקים ברשתות בשל הדרישות מצד ראשי רשויות שמערימים קשיים על הוספת אנטנות וגם גורמים להפלה של אתרים קיימים משיקולים פוליטיים.

ישנם מקרים של ראשי רשויות ומתמודדים שאפילו מבקשים מהחברות הסלולריות להשבית אתרים או להזיזם עד לאחר הבחירות, על מנת שיוכלו להציג לתושבים הישגים. במקרים מסוימים ישנם ראשי רשויות שאפילו מעודדים את החברות הסלולריות לפנות לבתי משפט כדי ששם יוכרע גורלה של אנטנה סלולרית, העיקר שהם לא יצטרכו להתמודד עם הציבור ולהודות שאתר מסוים הוקם כשורה ועל פי החוק.