קרדיט סוויס פרסמה דוחות - והמניה נופלת כמעט 3%

קרדיט סוויס, בו מחזיקה כור כ-2.3% מהמניות, הרוויח 1.05 מיליארד פרנק שווייצרי ברבעון השני של השנה, לעומת 788 מיליון פרנק ברבעון המקביל אשתקד ■ אנליסטים ציפו לרווח של 1.03 מיליארד פרנק

בנק קרדיט סוויס דיווח היום (ה') על עלייה של 33% ברווח הרבעוני הנקי שלו, בעיקר בשל רווחי חטיבת בנקאות ההשקעות, אולם המניה יורדת בבורסת ציריך.

קרדיט סוויס, בו מחזיקה כור כ-2.3% מהמניות, הרוויח 1.05 מיליארד פרנק שווייצרי (1.12 מיליארד דולר) ברבעון השני של השנה, לעומת 788 מיליון פרנק ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו לרווח של 1.03 מיליארד פרנק.

קרדיט סוויס ביצע כבר כ-60% מתוכנית ההתייעלות שלו על מנת לחסוך 4.4 מיליארד פרנק, תוכנית הכוללת פיטורי עובדים וארגון מחדש של חטיבות הבנק עד סוף שנת 2015.

"התוצאות מעידות על התקדמות", אמר לסוכנות בלומברג אנליסט ב-Mediobanca המחזיק בהמלצת "תשואת יתר" על מניית קרדיט סוויס. "חטיבת בנקאות ההשקעות הראתה ביצועים טובים. הרווחיות בחטיבת ה-wealth management עולה וזה משהו שהבנק היה זקוק לו".

חטיבת בנקאות ההשקעות הציגה רווח של 754 מיליון פרנק לפני מס - עלייה של 314 מיליון פרנק לעומת הרבעון המקביל, על רקע זינוק של 24% בהכנסות. חטיבת הבנקאות הפרטית וה-wealth management חוותה ירידה של 6.1% ברווח הנקי ל-917 מיליון פרנק.

לאחר זינוק של 28% במניה מתחילת השנה, כור הודיעה בתחילת השבוע כי תחל למכור מניות קרדיט סוויס שברשותה, כחלק ממאמצי קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר להקטין מינוף. (לסיפור המלא)