האבטלה בספרד ירדה לראשונה מזה שנתיים - ל-26.3%

הסיבה לירידה באבטלה ברבעון השני של השנה: תיירים שמעדיפים את אירופה על פני מצרים ומדינות המזרח התיכון ■ כמעט 6 מיליון ספרדים מובטלים - חצי מהם לא עובדים כבר יותר משנה

נמשך רצף פרסום נתוני המקרו הטובים יחסית באירופה אשר מעידים על יציאת גוש האירו מהמשבר הכלכלי הקשה של השנתיים האחרונות. נתונים שפורסמו היום (ה') באירופה הראו כי לראשונה מזה שנתיים נרשמה ירידה בשיעור האבטלה בספרד לרמה של 26.3% ברבעון השני של השנה, לעומת 27.2% ברבעון הראשון.

עונת תיירות חזקה סייעה להורדת שיעור האבטלה בספרד ברבעון השני, אך עדיין 5.98 מיליון ספרדים מחוסרי עבודה. "כמעט כל השיפור שראינו באבטלה נובע מגורמים עונתיים", מסר הכלכלן אנחל לבורדה מ-Funcas.

ענף התיירות אחראי ל-10% מהתמ"ג בספרד והוא צפוי לשגשג השנה על רקע המשבר הכלכלי באירופה המושך אליו תיירים וכן בשל המהומות במדינות כמו מצרים שמרתיעות תיירים.

השבוע מסר הבנק המרכזי של ספרד כי הכלכלה הרביעית בגודלה באירופה התכווצה ב-0.1% בלבד ברבעון השני, כלומר המשק הספרדי נמצא על סף צמיחה. אתמול פורסם נתון מדד מנהלי הרכש בגוש האירו שהעיד על צמיחה לראשונה מזה כשנתיים. המדד עלה במפתיע ל-50.4 נקודות - שיא שלא נראה מזה 18 חודשים. מדד מעל 50 נקודות מעיד על צמיחה בפעילות הכלכלית.

כמחצית מ-6 מיליון המובטלים בספרד לא עובדים כבר יותר משנה, כאשר מספר משקי הבית בהם אין מפרנס אחד עומד על 1.8 מיליון במספר.