חברת דירקטוריון הרכבת: לבדוק האם וייס מתחזה ליו"ר

השופטת בדימוס בלנש קיי: וייס מציג עצמו כיו"ר הרכבת למרות שמועמדותו לתפקיד נפסלה

חברת דירקטוריון הרכבת השופטת בדימוס בלנש קיי פנתה ליועץ המשפטי של החברה בדרישה לחקור האם חבר הדירקטוריון דורון וייס, מועמדו של שר התחבורה ישראל כץ לתפקיד יו"ר הרכבת, מתחזה ליו"ר הדירקטוריון ומתחייב בשם החברה כלפי ספקים גדולים של הרכבת, ללא אישור הדירקטוריון.

במכתב ששיגרה בתחילת השבוע ליועץ המשפטי של הרכבת עו"ד ירון זפט כותבת קיי כי לפי מידע שהגיע לידיה וייס מציג עצמו כיו"ר הרכבת, בין היתר בפגישות עם גופים עסקיים, וזאת למרות שמועמדותו לתפקיד יו"ר הרכבת נפסלה על ידי ועדת ברנר לבדיקת מינויים בשירות הציבורי, בשל ניגוד עניינים פוטנציאלי בין עיסוקיו הפרטיים לבין משרת היו"ר.

במכתב כותבת קיי כי נודע לה שוייס נמצא בקשר עם לשכת שר התחבורה ומשתתף בפגישות שעורך מנכ"ל הרכבת בועז צפריר עם גורמים בתוך החברה ומחוצה לה, ובהם ספקים גדולים של החברה, וזאת שלא בסמכות וללא קבלת הרשאה לכך מהדירקטוריון.

"אם מר וייס מציג מצג כאילו הוא יו"ר דירקטוריון בפועל, הדבר מהווה פגיעה חמורה בממשל התאגידי", כותבת קיי.

הוועדה לבדיקת מינויים בראשות השופט שלום ברנר הודיעה לרכבת בתחילת החודש כי מצאה שוייס אינו כשיר לשמש יו"ר החברה בשל ניגוד עניינים פוטנציאלי בין התפקיד לעיסוקיו הפרטיים בתחום הנדל"ן ועם חברה בשם גמא אופריישנס. בנוסף קבעה הוועדה כי "מתעוררת שאלה בדבר יכולתו של המועמד להקדיש את הזמן הנדרש לתפקיד יו"ר דירקטוריון בחברה". קביעה זו של הוועדה היא אירונית, מאחר שוייס מונה לתפקיד בתמיכת שר התחבורה ישראל כץ, לאחר שכץ נימק את סירובו למנות את אורי יוגב ליו"ר הקבוע של דירקטוריון החברה בכך שליוגב אין את הזמן הדרוש למילוי המשרה, בשל עיסוקיו הפרטיים.

עם זאת, גורם ממשלתי התומך בוייס אמר ל"גלובס" כי מדובר בפגם הניתן לתיקון ולהערכתו וייס ימונה לבסוף לתפקיד היות שהוועדה מצאה כי הוא עומד בכישורים הנדרשים למשרה.

"גלובס" חשף כי בנסיון השני למנות את וייס לתפקיד יזם כץ דחייה בכמה ימים של מועד הכניסה לתוקף של התפטרותם של יוגב ושל חבר דירקטוריון נוסף, זאת על מנת להבטיח מניין חוקי של חברי דירקטוריון הדרוש לצורך קיום הצבעה למינוי יו"ר. שני חברי הדירקטוריון המתפטרים לא השתתפו בישיבה ועל רקע זה מתחה הוועדה ביקורת על כך שפחות ממחצית חברי הדירקטוריון תמכו בפועל במינויו של וייס.