איזו מניה זינקה בכ-660% ומה הקשר שלה לאלווריון?

‏‏סיגמא ווייב מתעניינת ברכישת אלווריון באופן ישיר או באופן של ‏Turn-around‏ ■ ‏‏סיגמא ווייב היא בעלת המניות הגדולה בחברת הטכנולוגיה הישראלית סופרקום - שנסחרת מעבר לדלפק בארה"ב (OTC) וזינקה מאז חודש מארס במאות אחוזים

‎‎לפני עשרה ימים נערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בנוגע לכינוס נכסים של חברת ציוד התקשורת אלווריון. כשהשופט איתן אורנשטיין הודיע על הפסקה בדיון, הגיעו בהפתעה כמה אנשים שהביעו עניין ברכישת אלווריון.

‏מדובר היה בנציגי סיגמא ווייב, חברה פרטית מקיסריה בשליטת אריה טרבלסי, שביקשה מהצדדים דחייה של שלושה ימים כדי לדון ברכישה.

‏בסופו של דבר לא אישר השופט את הדחייה, ומינה לאלווריון כונס. עם זאת, ל"גלובס" נודע שסיגמא ווייב עדיין מתעניינת ברכישת אלווריון, הפעם מידי הכונס, שפועל להשלמת המכר של החברה.‏

‏‏סיגמא ווייב היא גם בעלת המניות הגדולה (44%) בחברת הטכנולוגיה הישראלית ‏ SuperCom‏ (לשעבר ‏Vuance‏) שנסחרת מעבר לדלפק בארה"ב לפי שווי של 28 מיליון דולר. סופרקום מספקת פתרונות בטכנולוגיות ‏EID‏ ו-‏RFID‏ - הראשונה היא טכנולוגיה להפקת תעודות זיהוי אלקטרוניות, והשנייה היא טכנולוגיה תחליפית לברקוד.‏

‏‏סופרקום, (סימול:SPCBF) אשר מנוהלת על-ידי טרבלסי מסיגמא ווייב, עלתה על הרדאר של המשקיעים בתקופה האחרונה, ומאז חודש מארס מנייתה זינקה פי 7.6: ממחיר של 10 סנטים ל-76 סנט. על רקע העליות החדות מתכננים כעת בחברה ביצוע של הנפקה משנית, לאחר חודש אוגוסט, במטרה לגייס 20 מיליון דולר.

‏‏סופרקום דיווחה בתחילת החודש שהיא מתכננת להשתמש בכספי הגיוס לממן רכישות - לדוגמה של קניין רוחני משלים וחבילות תוכנה בשווקים שבהם היא פעילה. כמו כן, הכסף ישמש לפיתוח פעילות החברה באירופה ובמזרח הרחוק, ולצרכים כלליים. ברבעון הראשון היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 225 אלף דולר בלבד.

‎‎אחת האפשרויות: רכישת אלווריון

‏‎‎לפי ההערכות, אחת מהאפשרויות שנשקלות היא רכישתה של אלווריון. עם זאת, ייתכן גם שיוחלט שאם סיגמא ווייב תרכוש בסופו של דבר את אלווריון, יהיה זה ישירות, ולא דרך סופרקום. לפי דברי נציגי סיגמא ווייב בדיון בשבוע שעבר, בסיגמא ווייב מאמינים שיוכלו לעשות תהליך ‏Turn-around‏ באלווריון, כפי שעשו בסופרקום.

‏‏השקעתה של סיגמא ווייב בסופרקום בוצעה ב-2010, שנה שבה הפסידה האחרונה כ-2 מיליון דולר על הכנסות של 7.4 מיליון דולר. ב-2011 חזרה החברה לרווח, וב-2012 היא הרוויחה 4.8 מיליון דולר על הכנסות של 8.9 מיליון דולר. ברבעון הראשון של 2013 רשמה סופרקום רשמה רווח נקי של 1.1 מיליון דולר.

‏‏במצגת של החברה למשקיעים נכתב שרוב תהליך הטרנאראונד כבר הושלם, וכי סופרקום ממוצבת להשיג צמיחה רווחית. עוד נכתב שם, כי בתחום המיזוגים והרכישות זיהתה החברה "יעדים סינרגטיים", והיא מסתכלת על עסקים או נכסים שיכולים לסייע לה להצמיח במהירות את בסיס ההכנסות שלה, על בסיס מבנה ההוצאות הנוכחי.

‏‏‏כאמור, סופרקום נסחרת כעת מעבר לדלפק, אך בחברה מעוניינים לחזור להיסחר בנאסד"ק, ובעלי המניות שלה יתבקשו לאשר באסיפה הקרובה ביצוע של איחוד הון ("ספליט הפוך") ביחס של 1:4.25, כדי לעמוד בתנאי מחיר המינימום הנדרש של המניה לצורך מסחר בנאסד"ק.

‏עוד לפני המסחר בנאסד"ק, בעלי עניין חדשים כבר נכנסו לחברה - הקרן ‏Lazarus Israel Opportunities‏, שמחזיקה ב-7.6%, ואפרים פילדס, עם 5.3%.