אלקטרה נדל"ן מוכרת את זכויותיה בבניין משרדים בשיקגו

הנכס נרכש בשנת 2006 בתמורה לכ-91.5 מיליון דולר ונמכר כעת בכ-112.5 מיליון דולר ■ חלקה של אלקטרה נדל"ן בנכס עומד על 47% והעודף התזרימי שינבע לחברה מהעיסקה יסתכם בכ-54 מיליון שקל

חברת אלקטרה נדל"ן, בניהולו של שי וינברג, מדווחת היום (א') על מימוש נוסף של נכסים, המניב לה עודף תזרימי משמעותי. חברה כלולה, המוחזקת על-ידי אלקטרה נדל"ן בשיעור של 47% ועל-ידי שותפתה הרבור גרופ, חתמה על הסכם למכירת בניין משרדים בשיקגו שבארה"ב תמורת כ-403 מיליון שקל (כ-112.5 מיליון דולר). חלקה של אלקטרה נדל"ן בתמורה האמורה יסתכם בכ-189.4 מיליון שקל (כ-52.9 מיליון דולר), והעודף התזרימי שינבע לחברה עם השלמת העיסקה יסתכם בכ-54 מיליון שקל (כ- 15 מיליון דולר).

התזרים האמור הינו לאחר ניכוי ההלוואה הבנקאית והעלויות הכרוכות בביצוע העסקה. העיסקה מתבצעת לפי שווי הדומה לשווי הספרים של הנכס הנמכר, כך שלא תהיה לה השפעה מהותית על דוח הרווח וההפסד של החברה.

הנכס הנמכר הינו בניין משרדים בשטח כולל של כ-48,000 מ"ר, שנרכש על-ידי אלקטרה נדל"ן ושותפיה בספטמבר 2006 בתמורה 91.5 מיליון דולר. אלקטרה נדל"ן מעריכה כי השלמת העסקה צפויה לחודש ספטמבר 2013.

עיסקה זו מצטרפת למימוש נוסף עליו דיווחה החברה בתחילת החודש, והמתייחס לנכסים בשוויץ. החברה דיווחה, כי תאגיד זר, המחזיק ב-50% מהזכויות בשלושה נכסים בערים בייל ולוצרן, חתם על הסכם למכירת הנכסים בתמורה לכ-113 מיליון שקל ( כ-29.6 מיליון פרנק שוויצרי). עיסקה זו תניב לחברה תזרים מזומנים חופשי בהיקף של כ-25 מיליון שקל (כ-6.5 מיליון פרנק שוויצרי).

בנוסף, הודיעה אלקטרה נדל"ן בחודש שעבר, כי בכוונתה לנצל את הגאות בשוק הקנדי, ולממש את כל נכסיה בקנדה בשווי כולל המוערך בכ-600 מיליון שקל.

שי וינברג, מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, אמר היום: "אלקטרה נדל"ן ממשיכה לפעול על-פי תכניתה האסטרטגית למימוש נכסים בעיסקאות המניבות לה תזרימי מזומנים גבוהים. אנו נמשיך לפעול ליישום האסטרטגיה שלנו למימוש נכסים שמיצו את פוטנציאל ההשבחה שלהם, תוך דגש על תכניתנו למימוש כולל של הנכסים בקנדה, שהשלמתה צפויה לסייע משמעותית לשיפור נזילות החברה ויחסיה הפיננסיים. במקביל, אנו פועלים להשבחת נכסים שיש מקום לפתחם למטרת יצירת ערך עתידי לחברה".