"הרצליה מתכוננת לגידול של עוד 85 אלף תושבים עד 2030"

מהנדס עיריית הרצליה, מייק סקה: "בקרוב נפקיד גם תוכנית מתאר כוללת להרצליה, שתוכנית חוף התכלת היא חלק בלתי נפרד ממנה"

לפני ימים אחדים החליטה עיריית הרצליה לאשר את תוכנית חוף התכלת המקודמת זה כמה עשורים. על-פי התוכנית, על הקרקע בת ה-2,200 דונם שבין מלון מנדרין לקניון ארנה, ובין הים לכביש החוף, בקו הגבול שבין הרצליה לתל-אביב, יוקמו 10,000 יחידות דיור וכן 250 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר, וכמה בתי-מלון. 30% מהדירות המתוכננות יהיו בנות 3 חדרים ועד 75 מ"ר, ו-22 דונם מהקרקע הוגדרו בתוכנית על-ידי עיריית הרצליה בייעוד "דיור בר-השגה".

לדברי מהנדס עיריית הרצליה, מייק סקה, "לראשונה קבענו שייעוד קרקע יוגדר כדיור בר-השגה, וככה אנחנו לא צריכים לדאוג שאחרי כמה שנים מישהו יחליט שמתאים לו לשכן בפרויקט אנשים עשירים. אני מקווה שעד שהתוכנית תגיע לדיון בוועדה המחוזית הממשלה תגדיר בחוק מהו דיור בר-השגה כדי שאפשר יהיה באמת לממש את היעוד המיוחד שקבענו".

- אומרים שהעירייה דנה בתוכנית אחרי שנים רק בגלל עתירה שהגישו בעלי הקרקע נגד הוועדה המקומית בטענה לגרירת רגליים מצד גרמן.

"אני לא יודע מי הם בעלי הקרקע וגם לא ידעתי בכלל שהוגשה עתירה. התחייבתי בפני ראש העירייה הנוכחי יהונתן יסעור והמחלקה המשפטית של העירייה לדון בתוכנית עד חודש יוני".

- אילו עתודות קרקע נותרו להרצליה אחרי שתמומש התוכנית בחוף התכלת?

"בקרוב נפקיד גם תוכנית מתאר כוללת להרצליה, שתוכנית חוף התכלת היא חלק בלתי נפרד ממנה. פוטנציאל הגידול של הרצליה בהתאם לתוכנית המתאר הוא מ-100 אלף תושבים היום ל-185 אלף תושבים עד 2030. עתודות הקרקע הנוספות המתוכננות בעיר הן תע"ש נוף ים במערב העיר, מתחם אפולוניה, מתחם גליל ים שעד כה אושרו 1,000 יחידות דיור בתחומו, ובקרוב נפעל לאישור 3,000 יחידות דיור נוספות, תע"ש השרון שבתוכו נקבל 5,000 יחידות דיור, ותוכנית נוספת בצפון הרצליה שנמצאת בחיתוליה כוללת הקמת 12 אלף יחידות דיור במקום שדה התעופה שצפוי להתפנות בחודש יולי 2015.

"בנוסף אנחנו עושים מאמצים לאשר דירות חדשות בהתחדשות עירונית, ובכל שנה אנחנו עומדים לאשר 500 יחידות דיור חדשות בפרויקטים של תמ"א 38. בהרצליה יש 4,000 יחידות דיור שנבנו לפני 1980 והמשמעות היא שיש פוטנציאל ל-16 אלף דירות חדשות בתמ"א 38. אנחנו גם בוחנים פרויקטים בהתאם לתיקון השלישי לתמ"א, שמעניק 2.5 קמות נוספות בגין חיזוק בניינים. בפינוי בינוי אנחנו מקדמים עשרה מתחמים המיועדים לפינוי בינוי ששניים מהם, מתחם משהב ומתחם יד התשעה (שביב), כבר קיבלו את אישור משרד השיכון. תוכניות שהיו רדומות במשך שנים מתחילות לצוץ עכשיו, וזה נהדר. באפריל 2012 היו לנו 27 בקשות לפרויקטים של תמ"א 38, והיום יש לנו 250 בקשות, זה אומר הכל".

- אומרים שיעל גרמן התנגדה תמיד לתוכניות פינוי בינוי בהרצליה. מאז בכנסת הדברים מתקדמים?

"זה לא נכון. מתוך השנה וחצי שלי בתפקיד, עבדתי עם יעל גרמן במשך שמונה חודשים והיא תמיד אמרה שהכל פתוח, ואף פעם לא הגבילה אותי. ואת הפרויקטים שמתאשרים היום התחלנו לקדם בתקופה שלה".