נכנעה לתחרות: טלמפ נסגרת - עובדים יפוטרו

מפעילת אפליקציית הניווט M8 נרכשה ב-2011 ע"י אינטל תמורת 120 מיליון דולר ■ עובדי החברה קיבלו הודעה על הפיטורים הבוקר; עשרות מהעובדים יעברו לעבוד באינטל בישראל ■ אפליקציית הניווט של החברה תמשיך לפעול כרגיל

אינטל הודיעה הבוקר (א') על סגירת חברת הניווט הישראלית - טלמפ. החברה שנרכשה ב-2011 על ידי אינטל, תמורת כ-120 מיליון דולר, לא הצליחה לשרוד את התחרות מול ווייז. ביום חמישי שמעו עובדי החברה בכלי התקשורת על האפשרות שיפוטרו. הבוקר, לאחר סוף שבוע מתוח, נודע כי החברה תיסגר. חלק מהעובדים ייקלטו באינטל ואחרים יפוטרו.

אורי קושניר, מנהל פעילות החברה בארץ, אמר ביום חמישי ל"גלובס" כי הוא אינו יודע על פיטורים צפויים בחברה. ככל הנראה, קברניטי טלמפ לא ידעו על סגירת החברה. עדות לכך ניתן למצוא בכך שרק לפני שבוע הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם הסטארט-אפ הישראלי אנגוג (Anagog), במסגרתו אפליקציית הניווט של החברה תכלול גם יישום למניעת מקרים של השארת פעוטות ברכב בשוגג.

בטלמפ לא הסכימו להגיב היום לידיעה על סגירת הסגירה. מאינטל נמסר כי "כרגע אינטל נמצאת בשלב שהיא מתעדפת את הפעילויות העסקיות שלה. כתוצאה מזה, אינטל החליטה לסגור את טלמפ ולצאת מתחום פתרונות הניווט לצרכנים הפרטיים ו-White Label (שיווק האפליקציה ללא שם המותג - צ.ה)".

אפליקציית הניווט של החברה M8, שניתנת להורדה ללקוחות מכשירי אנדרואיד ואייפון, תמשיך לפעול. גם הגרסאות שטלמפ מציעה אצל המפעילות הסלולריות, בארץ ובעולם, ימשיכו להיות פעילות. לחברה יש חוזים עם מפעילות סלולריות והיא תמשיך לכבד אותם, עד שיפוגו.

האפליקציה של טלמפ מתחרה באפליקציית הניווט המצליחה של ווייז. מאז שטלמפ עברה למודל חינמי, היא לא הצליחה להתמודד עם התחרות. האווירה במסדרונות טלמפ עכורה כבר מספר חודשים, והעובדה שהמתחרה הגדולה ווייז נרכשה על-ידי גוגל תרמה למצב הרוח הקשה, משום שבטלמפ העריכו שגוגל מנסה להשתלט על תחום הניווט.

אפליקציה בחינם

בחודש פברואר הודיעה טלמפ שהיא משנה את המודל העסקי שלה ומציעה את אפליקציית הניווט שלה בחינם. המודל הקודם של החברה היה לגבות תשלום עבור השירות, דרך המפעילות הסלולריות.

טלמפ לא מוכרת לרוב הלקוחות בשמה אלא תחת המותגים שמפעילות הסלולר משווקות אותה. למשל, סלקום נוויגטור.

טלמפ הוקמה בשנת 2000. החברה מעסיקה כ-200 עובדים (150 מהם בישראל) והיא סיימה את שנת 2011 עם הכנסות שמוערכות ב-33 מיליון דולר.

אורן ניסים, שניהל את החברה במשך 11 שנים, עבר לעבוד באינטל לאחר הרכישה, בתור מנהל תחום המיקום. עופר סילוני ורועי גולדין משמשים כמנכ"לים משותפים בחברה.

את טלמפ הקים מיכאל פצ'טניקוב, תלמיד בתיכון שבח מופת. פצ'טניקוב הקים את החברה בחופש הגדול שבין כיתה י"א לי"ב. בהמשך הצטרפו אליו ניסים ורונן סופר, סמנכ"ל הטכנולוגיה. בשנת 2004 הקים פצ'טניקוב את חברת ויז'ן מאפ, שמציעה מערכות צילום אוויר ומיפוי בשוק האזרחי והביטחוני.

האקזיט של טלמפ הניב לפצ'טניקוב כמה מיליוני דולרים. "הרעיון של תוכנת ניווט בטלפון סלולרי היה מוזר באותה תקופה", אמר פצ'טניקוב בראיון ל"גלובס" לאחר שאינטל רכשה את החברה, "אבל היה ברור שזה מה שיהיה. אז חשבנו שזה יהיה יותר מהר, אבל זה לקח הרבה יותר זמן".

התחנה הסופית של טלמפ
 התחנה הסופית של טלמפ