מחקר: רק 28% מהמיליונרים בעולם חושבים שהם עשירים

בנקאי ב-UBS: "הופתענו מכמות האנשים שיש להם מיליון דולר או יותר אך לא מחשיבים את עצמם עשירים"

אם היו לכם השקעות בשווי מיליון דולר - הייתם מחשיבים את עצמכם עשירים? מה עם 5 מיליון דולר? מחקר חדש גילה כי רוב המיליונרים אינם מחשיבים את עצמם עשירים.

על-פי המחקר, שנערך על-ידי בנק ההשקעות UBS, כ-40% מהאנשים בעלי נכסים בני השקעה אינם חשים שהם עשירים. רק 28% מהמשקיעים שהיו להם 1-5 מיליון דולר בנכסים בני השקעה התייחסו לעצמם כאל עשירים.

"הופתענו מכמות האנשים שיש להם מיליון דולר או יותר אך לא מחשיבים את עצמם עשירים", אמרה אמילי פצ'וטה מ-UBS Wealth Management Americas. "אנחנו חושבים שזה מעיד על שינוי תפיסה מאוד מעניין. אנשים ללא ספק קיבלו הלם מהתנודתיות של השוק, והם מאוד מודעים שצריך כמות משמעותית של כסף כדי להרגיש שיש מספיק כסף ואין מגבלות כספיות".

על-פי הסקר המקוון, שבו השתתפו 4,450 אמריקאים בני 25 פלוס עם נכסים בני השקעה של 250 אלף דולר לפחות (מחציתם עם לפחות מיליון דולר בנכסים בני השקעה), 50% מגדירים עושר כ"היעדר מגבלות כספיות על מה שהם עושים".

אם הנתונים נראים מוזר במקצת, בעיקר בהתחשב בכך שההכנסה החציונית למשק בית במאי 2013 עמדה על 51,500 דולר, מומחים אינם מופתעים. "זה מזעזע אנשים שלא נמצאים בטווח הזה, אבל זה לא מפתיע אם לוקחים בחשבון את העלויות וההוצאות של אנשים ברמת עושר כזאת", אומר קליף גולדסטין, מ-Nerd Wallet, אתר להשוואת עלויות. מתוך אלה שיש להם ילדים בוגרים, 80% אומרים כי הם תומכים כלכלית בילדים בוגרים, בנכדים או בהורים מזדקנים. "אבטלה, מצב הכלכלה והורים מזדקנים גורמים לחששות לגבי המצב הכלכלי", כך אמר.