אנג'ל תשקיע עד 3 מיליון דולר במאפייה של בן המשפחה בניו-יורק

חברת המאפים תחזיק ב-55% ממניות חברה חדשה, שתקלוט את חברת המאפים של יוסי אנג'ל, שינהל את החברה המשותפת תמורת 720 אלף שקל בשנה

חברת המאפים שלמה אנג'ל בדרך לארה"ב, באמצעות עסקת בעלי עניין. אנג'ל מתכוונת להשקיע עד 3 מיליון דולר בחברה שתייצר ותפיץ פיתות ומוצרי מאפה בצפון אמריקה. זאת, על בסיס עסק פרטי של אחד מבני המשפחה - יוסי אנג'ל - שינהל את החברה המשותפת.

במסגרת העסקה המתוכננת, יוסי אנג'ל יעביר למאפיית אנג'ל את הפעילות הקיימת שלו בארה"ב - חברת המאפים Angel's Bakeries - תמורת הקצאת 45% מהון החברה המשותפת. אנג'ל מצדה תשקיע בחברה החדשה כ-1 מיליון דולר ותקבל את יתרת המניות (55%).

לפי הדיווח, אנג'ל הוא הבעלים של מאפייה בניו-יורק זה 30 שנה, ויש לו "היכרות מעמיקה עם ייצור מוצרי מאפה בארה"ב ומערכת קשרים עם לקוחות וספקים רבים בתחום".

אנג'ל יכהן כמנכ"ל החברה האמריקאית ויספק לה שירותי ניהול בתמורה לכ-720 אלף שקל בשנה. הוא ייהנה משכר חודשי של 15 אלף דולר ועלויות נוספות, וכן יהיה זכאי למענק שנתי של עד 225 אלף דולר, תלוי בתוצאות החברה.

יוסי אנג'ל הוא אחיה של רות מירון, סמנכ"לית הכספים בחברת אנג'ל שמחזיקה בדבוקת השליטה בחברה עם בני-הדודים, ירון אנג'ל (מנכ"ל) ויגאל חיאט (משנה למנכ"ל), ולה כ-7% מהון החברה. בעלת מניות גדולה נוספת באנג'ל היא מאפיית שטיבל (24% מההון).

השלמת העסקה ואישור תנאי העסקתו של יוסי אנג'ל כפופים לכמה תנאים, ובהם אישור בעלי המניות ברוב מיוחד בשל היותה עסקת בעלי עניין.

בחברת אנג'ל הסבירו היום (א') כי המאפייה שבה מחזיק יוסי אנג'ל היא "תשתית קיימת בארה"ב, המגלמת הזדמנות עסקית טובה לפיתוח עסקיה של החברה והרחבת בסיס לקוחותיה בארה"ב, וכן בשווקים פוטנציאליים בחו"ל".

צפוי להיכנס שותף נוסף

מאפיית אנג'ל פועלת כבר שנים מספר בשוק האמריקאי, אולם אין לה בסיס ייצור שם. לטענתה, "לחברה היכרות טובה עם שוק הפיתות בארה"ב, שכן היא פועלת בו כבר מספר שנים באמצעות יצוא משלוחי פיתות במכולות. ייצור בארה"ב יקצר את המרחק לשוק ויאפשר את מכירת המוצר במחירים נוחים יותר". כן ציינו כי הקמת קו הייצור בארה"ב יסייע לחברה להגדיל את היקפי הייצור שלה בארץ.

בעתיד צפוי להיכנס שותף נוסף לחברה האמריקאית - עמיתם של משפחת אנג'ל בענף המאפים, שמשון מטרי, בעלי מאפיית חיטין. בהתאם להסכם בין הצדדים, חיטין תתרום לעסקה בידע שלה בייצור פיתות, ותקבל אופציות להקצאה של עד 9% מהונה של החברה המשותפת, בכפוף למספר תנאים.

אנג'ל, המאפייה הגדולה בארץ, מייצרת את מוצריה בירושלים, לוד, נתיבות, כפר החורש ובית-שמש. תחום הפעילות העיקרי שלה הוא ייצור ושיווק לחמים, ולהערכתה נתח השוק שלה מגיע לכ-20% מכלל שוק הלחם.

בנוסף, אנג'ל, שנסחרת לפי שווי שוק של 200 מיליון שקל, מייצרת ומפיצה מגוון רחב של עוגות, עוגיות ומוצרי מאפה, ומעסיקה קרוב ל-1,200 עובדים.

ב-2012 צמצמה החברה את הפסדיה מ-12 ל-4 מיליון שקל, אחרי שמכירות החברה עלו ב-3% ל-556 מיליון שקל, והרווח הגולמי שלה השתפר בתמיכת עליית המחירים.